Thursday, November 18, 2010

Separuh Akhir MM25: Rahmat (Mega) Jadi Perhatian

SHAH ALAM: Sebanyak enam buah lagu telah diumumkan bagi menduduki carta Top 14 pusingan kedua Separuh Akhir Muzik-Muzik 25 (MM25) yang diadakan pada isnin lalu di Studio Sri pentas 2, Plaza Alam Sentral, di sini, Isnin.

Lagu-lagu yang berjaya menduduki di carta teratas itu adalah Drama King (Meet Uncle Hussein), Tolong Ingatkan Aku (Ana Raffali), Jahat (Stacy), Susun Silang Kata (Aizat), Ku Ada Kamu (Adira) dan Sofea Jane (Black).

Pada pusingan pertama yang diadakan pada Isnin minggu lalu, enam lagu juga dipilih menduduki carta teratas iaitu Kebahagiaan Dalam perpisahan (Shahir), Mencari Konklusi (Hujan), Noktah Cinta (Hafiz), Cinta Sempurna (Yuna), Sejujur hatimu (Adibah Noor) dan Hanyut (Faizal Tahir).

Menurut penerbit MM25, G-Bam, walaupun mempunyai sedikit masalah teknikal, pusingan kedua menunjukkan persembahan yang lebih baik berbanding dengan pusingan pertama.

Stacy

"Saya harap penonton terhibur dengan pusingan kedua kali ini. Syaa juga menerima komen yang positif daripada para juri mengenai pesembahan artis-artis kita.

"Bagaimanapun, penyanyi undangan kami, Rahmat Mega yang paling menjadi perhatian.

"Para penonton siap menyanyi bersama-sama ketika Rahmat menyanyikan lagu medley 'Takdir dan Waktu' dan 'Bayangan Gurauan'. Pada pandangan syaa, Rahmat telah menenggelamkan semua penyanyi yang bertanding malam ini," katanya.

Faizal Tahir

Pada malam itu, boleh dikatakan kesemua penyanyi termasuklah Hujan dan Miwarna (Tika Masanya), Fiq dan Miqarna (Manifestasi cinta), Hujan (Kau Harus Ada), Adam dan Stacy (Menggegar Dunia), Fabulous Cats (Cinta Kosmik) dan Faizal Tahir (Adrenalin) menyampaikan lagu masing-masing dengan baik.

Bagaimanapun, ramai yang kecewa dengan persembahan Faizal yang dianggap tidak energetik seperti biasa. Dan Fiq pula memberikan persembahan yang hebat walaupun lagu Manifestasi Cinta gagal ke peringkat akhir.

Persembahan telah diadili oleh barisan juri profesional iaitu Azhar Borhan selaku ketua juri, Azmeer, Zainuri Misfar, Che Kem dan Edrie Hashim

Pusingan akhir akan diadakan pada 22 November depan dan pada hari tersebut turut diumumkan 14 lagu terbaik untuk ke Anugerah Juara Lagu 25.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: