Thursday, November 18, 2010

Ayu Raudhah sibuk buat persiapan kahwin



Nama Ayu Raudhah kini semakin menjadi sebutan. Bukan hanya kerana lakonannya berkesan, tetapi kisah cintanya bersama pemain bola sepak negara, Aidil Zaquan Adha, yang lebih mendapat perhatian.

Bagai sudah tertulis, Ayu dan Zaquan, yang telah pun mengikat tali pertunangan pada Oktober lalu, kini sedang mengira detik untuk bergelar suami isteri. Tarikh keramat itu bakal berlangsung hanya kurang dua bulan lagi.

Malah, Ayu yang ditemui pada majlis anjuran Astro Warna baru-baru ini, kelihatan sangat bahagia dengan status sebagai tunangan orang.

Jelas Ayu, dia kini sedang sibuk dengan persiapan majlis perkahwinannya.

“Alhamdulillah, saya dapat meniti hari-hari bahagia saya dengan tenang. Walaupun sibuk dengan jadual penggambaran, tetapi pada masa yang sama saya juga perlu siapkan kelengkapan perkahwinan. Saya buat sikit-sikit kerana masa yang terhad. Harapnya nanti semua akan okey,” katanya.

Seperti ada yang panas punggung melihat kebahagiaan anak jati Kedah ini, Ayu masih lagi dikaitkan dengan kisah rumah tangga bakal iparnya, Aidil Zafuan bersama pelakon cantik, Rita Rudaini.



Enggan dikaitkan dengan rumah tangga Rita



Menurut Ayu, dia sering kali menjadi mangsa keadaan walaupun tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan berhubung kes rumah tangga Rita dan Aidil.

“Saya tak tahulah sampai bila cerita ini akan berterusan. Saya harap sangat saya tidak dikaitkan dengan kisah itu, kerana sememangnya saya tidak tahu apa-apa mengenainya.

“Bagi saya, urusan mereka, biarlah diuruskan oleh mereka sendiri tanpa melibatkan saya. Saya sedih apabila ada orang seakan menuduh sayalah punca segala-galanya,” katanya yang akan tampil dengan filem Nur Kasih tidak lama lagi.

Menurut Ayu, dia orang luar dan bercinta dengan Zaquan.

"Saya bahagia bersama Zaquan dan saya tak mahu ada orang salah anggap lagi. Saya harap sangat, cerita ini berhenti di sini," katanya.

Tambahnya, kemelut berlaku terhadap kembar tunangnya itu adalah rahsia rumah tangga dan orang luar tidak berhak memberi sebarang komen.

“Saya tak mahu lagi fikirkan soal itu. Apa yang penting, pada masa singkat ini, saya akan sibuk dengan penggambaran drama dan akan berlakon filem di bawah arahan Afdlin Shauki. Saya berharap ia tidak akan berulang,” katanya.

Pada masa sama, Ayu yang akan berangkat ke Singapura kerana terlibat dengan sebuah produksi di sana bersyukur dengan apa yang diterimanya sekarang.

“Tak sangka, walaupun ada banyak kontroversi melibatkan saya, tetapi ada penerbit yang masih percaya pada bakat saya. Saya juga berbangga kerana dipilih menjadi pelakon utama untuk sebuah drama di Singapura.

“Drama berjudul Empire mengisahkan seorang gangster. Walaupun tidak memainkan watak gangster, tetapi saya berbangga dapat bekerjasama dengan produksi luar,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: