Thursday, September 29, 2016

Anas Ridzuan & Ana Syuhada Bakal Nikah Oktober Depan




Anas Ridzuan dan Ana Syuhada, kedua-duanya peserta rancangan Mentor akan berkahwin pada 22 Oktober depan.
PETALING JAYA: Pelakon Anas Ridzuan mengesahkan bakal melangsungkan perkahwinan dengan penyanyi Ana Syuhada pada 22 Oktober depan.
Anas, 27, berkata, mereka merancang untuk bernikah terlebih dahulu manakala majlis resepsi akan diadakan pada tahun hadapan.

"Insya-Allah saya dan Ana akan bernikah pada 22 Oktober depan dan majlis akan diadakan secara sederhana dan kami mahu melakukan yang wajib terlebih dahulu.

"Kenduri di sebelah pihak perempuan Insya-Allah akan diadakan pada Januari tahun depan dan pada bulan April pula di sebelah saya di Ipoh," katanya.
Kedua-dua pasangan ini akan mengadakan majlis resepsi perkahwinan mereka pada tahun hadapan.
Anas ditemui pada sesi memperkenalkan program travelog terbaharu terbitan TV3 iaitu Jalan-Jalan Makan Angin (JJMA) di Sri Pentas di sini, Isnin.

Menerusi program berkenaan Anas bakal bertindak sebagai pengacara bersama pelakon Nadzmi Adhwa.

Ia bakal menemui penonton bermula 2 Oktober ini, setiap hari Ahad pada pukul 11.30 pagi.

Dalam pada itu, Anas berkata, dia dan Ana mengambil keputusan untuk berumah tangga kerana merasakan sudah sampai masanya mereka berbuat demikian.

Malah kata Anas, dia juga tidak mahu bercinta terlalu lama sehingga menimbulkan fitnah di kalangan masyarakat.
Anas bakal muncul sebagai hos program Jalan-Jalan Makan Angin.
"Kami kenal sudah enam tahun dan bercinta dalam empat tahun jadi sudah tiba masanya kami berkahwin.

"Jika ada persembahan atau menghadiri acara hiburan Ana sering ikut saya jadi baik kami berkahwin daripada timbul fitnah," jelasnya.

Untuk rekod, Anas dan Ana sama-sama pernah menyertai pertandingan Mentor musim keenam pada 2012.

Bercakap lanjut mengenai JJMA, Anas berkata, ia adalah pengalaman pertamanya mengacarakan program berbentuk travelog dan mengakui ia satu pengalaman baharu dalam karier seninya.

Malah kata Anas, dia bersetuju apabila ditawarkan menjadi hos rancangan itu kerana pengisiannya yang berbeza berbanding program travelog sedia ada.

"Saya tertarik apabila pihak produksi bentangkan idea program itu yang menjelajah ke seluruh Malaysia dalam misi mencari tempat penginapan unik di destinasi yang menarik tetapi kurang popular dikalangan pelancong.

"Malah menerusi JJMA turut menyelitkan elemen drama, muzikal agar ia tidak membosankan atau terlalu formal untuk penonton," katanya.

Tambahnya, selain melawat tempat-tempat menarik dalam negara, pengalaman mengendalikan program itu juga memberinya peluang mengatasi ketakutan terhadap ketinggian.

"Saya seorang yang gayat dan tidak suka tempat tinggi tetapi dalam JJMA penonton akan melihat saya menaiki helikopter, menaiki kereta kabel dan melakukan bungge jumping.

"Ia pengalaman baharu untuk saya dan teruja dapat berkongsinya dengan penonton," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: