Tuesday, October 12, 2010

Smart Reader hargai francaisor


PROGRAM Smart Reader mempunyai reputasi unggul lantaran berjaya membentuk kanak-kanak generasi baru yang lebih yakin dan berpengetahuan. - Gambar hiasan.


KEPIMPINAN dan kepercayaan seramai 300 francaisor dari dalam dan luar negara terhadap Smart Reader Worldwide Sdn. Bhd. telah mendorongnya muncul sebagai pusat pendidikan awal kanak-kanak terulung di Malaysia.

Itu berikutan rekod pusat tersebut melahirkan lebih sejuta pelajar cemerlang menerusi program pendidikan prasekolah yang berkualiti.

Sebagai inisiatif mengiktiraf dan menggalakkan usaha itu, Smart Reader Worldwide telah mengadakan Malam Anugerah Francaisor Sedunia Smart Reader 2010 pada 8 Oktober lalu di Kuala Lumpur.

Sempena majlis gilang-gemilang itu, kira-kira 100 orang francaisor mendapat pengiktirafan dan anugerah dalam beberapa kategori seperti Francaisor Terbaik dan Francaisor Paling Dipercayai.

Menurut Ketua Pengarah Kumpulan Smart Reader Worldwide Sdn. Bhd., Dr. K.H. Wang, di bawah skim francaisor yang diperkenalkan sedekad lalu, rangkaian pusat tersebut berkembang dengan pesat dan menerima kemasukan pelajar seramai 50,000 orang saban tahun.

"Pendekatan dan metadologi pengajaran yang kreatif, interaktif dan inovatif tentu sekali menarik lebih ramai francaisor menyertai skim ini.

"Pada masa yang sama, kemudahan latihan pendidikan, pengajaran, pengurusan perniagaan dan pemasaran yang ditawarkan dengan pelaburan model yang berpatutan menjadi nilai tambah kepada mereka memberi perkhidmatan yang terbaik kepada masyarakat setempat," katanya.

Wang berkata, skim francaisor yang turut menekankan konsep 1Malaysia jelas menunjukkan penyertaan pelbagai kaum dalam peratusan yang seimbang. Misalnya, kaum Melayu sebanyak 40 peratus diikuti 39 peratus francaisor Cina manakala 18 peratus pula India dan tiga peratus disertai oleh warga asing serta etnik lain.

Kebanyakan daripada francaisor itu terdiri daripada para ibu bapa bekas pelajar-pelajar program pendidikan prasekolah itu dan juga terdapat golongan profesional seperti pensyarah, juru akaun, jurutera dan ahli psikologi.


K.H. WANG


"Selain menjanjikan keuntungan yang lumayan, skim francaisor pelaburan perniagaan pendidikan awal kanak-kanak ini membantu pembangunan sosial generasi muda dan mempertingkatkan kapital manusia negara ini.

"Justeru, sebanyak 99 peratus francaisor yang terlibat dalam skim ini telah menukar balik lesen perniagaan masing-masing dan meneruskan perniagaan mereka," jelasnya.

Sementara itu, Smart Reader Worldwide juga melancarkan Program Biasiswa Pendidikan Kebangsaan Seorang Anak - Sebesar Harapan pada Mac lalu untuk memberi peluang pendidikan prasekolah kepada golongan kanak-kanak kurang bernasib baik di seluruh negara.

Jenama yang disegani dan dipercayai ini, kini telah pun melebarkan sayap ke negara Filipina, Thailand, Brunei, China, Indonesia, Asia Timur dan Kyrgyzstan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: