Friday, October 29, 2010

Natrah 2 dibarisi pelakon popular



Selepas mendapat sambutan yang menggalakkan tahun lalu, teater Natrah kembali dipentaskan di Istana Budaya, bermula 25 November hingga 5 Disember depan.

Pengarah tersohor, Erma Fatima, sekali lagi dipertanggungjawabkan mengarahkan teater ini dengan mengekalkan barisan pelakon utama seperti, Maya Karin, Remy Ishak, Umie Aida dan Sofea Jane.

Bagi memantapkan lagi teater tersebut, Erma telah membuat penambahan pelakon yang terdiri daripada artis-artis popular seperti Liyana Jasmay, Nabila Huda, Aaron Aziz, Fizz Fairuz, Ziela Jalil, Datuk Rahim Razali dan dua lagi pelakon yang masih dirahsiakan.

Tidak menafikan nama-nama pelakon itu adalah sebahagian daripada strategi untuk menarik penonton menyaksikan teater itu, Erma menjelaskan, setiap pelakon mempunyai watak dan karakternya sendiri.

“Kehadiran mereka bukan sekadar tempelan sahaja atau saya sekadar suka-suka untuk memanggil mereka berlakon teater ini. Walaupun ada di antara mereka membawakan watak yang kecil, tapi peranan mereka sangat penting dalam penceritaan dan perjalanan hidup Natrah.

“Malah prinsip teater itu sendiri, tidak harus ada yang menonjol. Tetapi saling menyokong antara satu sama lain. Setiap pelakon harus membawa watak dan karakter mereka dengan baik, meskipun yang sekecil-kecil watak,” kata Erma ketika majlis sidang media memperkenalkan barisan pelakon baru Natrah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: