Tuesday, October 26, 2010

Kegiatan maksiat atas bumbung berakhir tragedi


ANAK panah menunjukkan arah seorang budak perempuan berusia 12 tahun terjatuh dari tingkat enam ketika cuba turun melalui dinding sebuah apartmen di Petaling Jaya kelmarin. Gambar kecil menunjukkan keadaan mangsa selepas terjatuh.


PETALING JAYA – Seorang gadis sunti berusia 12 tahun yang menemui ajal selepas terjatuh dari tingkat enam Blok E dekat Apartmen Lestari di Damansara Damai di sini kelmarin dikatakan selalu berada di situ untuk melakukan perbuatan sumbang.

Perkara tersebut didedahkan oleh penduduk di situ yang sebelum ini sering melihat mangsa bersama beberapa remaja lelaki naik ke bumbung bangunan itu.

Menurut mereka, remaja perempuan berkenaan bukan penduduk di situ. Selain itu, dia juga sering dilihat terhendap-hendap setiap kali hendak ke bumbung bangunan tersebut.

Seorang penghuni yang enggan dikenali berkata, penduduk kemudian bersepakat untuk memasang perangkap bagi mengetahui aktiviti mereka.

“Alangkah terkejutnya kami apabila melihat mangsa sedang berasmara dengan tiga remaja lelaki di situ.

“Kami kemudian menyergah mereka menyebabkan mereka terkejut dan cuba melarikan diri. Ketika itulah mangsa cuba turun dengan memanjat dinding tetapi dia gagal lalu terjatuh ke tanah,” ceritanya ketika ditemui semalam.

20 comments:

  1. x sempat nak tobat huhu cian

    ReplyDelete
  2. sedihnya bc ttg kisah budak tue...br habih UPSR tuh!.mcmana la tk pandai buat perkara x senonoh tue sbb kt dunia nie, mcm2 ada....tenet la,Tv,CD2....melambak org jual & tygkan.

    salam ziarah
    http://www.orangmelayu.com

    ReplyDelete
  3. sian xdan nak membesar lagik dah rosak,.pastu mati muda x sempat tobat..

    ReplyDelete
  4. aku dgr cite parent pompuan ni nak saman penduduk... tak tahu apa perkembangan

    ReplyDelete
  5. product ciptaan kerajaan UMNO!

    ReplyDelete
  6. mak bapak buat x ambil kisah..gitu la jadinya

    ReplyDelete
  7. org laki 3 org tu blh dpanggil BABI!

    ReplyDelete
  8. perkara-perkara yang sering terjadi di negeri bawah control kerajaan PR!

    ReplyDelete
  9. pehal plak... bn r

    ReplyDelete
  10. yg pnting kte doakn dye .. psl dosa dye tu... antara dye dan yg Maha Esa..

    ReplyDelete
  11. don't be silly lah..knp nak salahkan pemerintah...PR ke..BN ker..anak rosak sbb pemimpin atau sbb diri sendiri...?sbb sker menyalahkan org lain lah..byk golongan mcm budak tu terjadi..

    ReplyDelete
  12. tak patut betul sergah camtu...kan dah mati orang

    ReplyDelete
  13. tak sepatut sergah.!! kan dah tak sempat bertaubat !! sian wlpn br 12 tahun tapi harapan masuk neraka tetap cerah memandangkan baru lepas creett ngan 3 llaki...

    ReplyDelete
  14. bodoh punya pegawai JAIS... patut humban sama pegawai2 ke bawah bangunan!

    ReplyDelete
  15. walau apapun yang berlaku tetap telah berlaku...yang mati didoakan dan yang hidup jadikan ikhtibar...kita doakan supaya azabnya dikurangkan....amin...terlajak perahu boleh diundur,terlajak perbuatan.........................

    ReplyDelete
  16. ka,,sape srh lari??????????????????????????brani buat brani taggung la

    ReplyDelete
  17. dhla lari ikt jalan salah,,kang xpsl2,,jais bt tugas die je kot,,umm,,

    ReplyDelete
  18. Pendita zaaba menulis....orang melayu miskin harta,miskin ilmu,miskin perangai mulia...saya tambah miskin iman.....miskin akal.Manusia kalau teruk sangat tuhan bunuh.Saperti tsunami diindonesia,tuhan hapuskan 200000 nyawa yang baik dan yang jahat,apabila kejahatan,maksiat terlampau banyak dan meliputi."Tidaklah jadi sesuatu bencana alam,melainkan untuk membersihkan".Eloklah tuhan ambil nyawa yang terlampau jahat saja,supaya yang baik-baik tak kena tsunami juga.Wallahuaklam.

    ReplyDelete
  19. kalu mak bpk x reti ajar ank, x ambik peduli hal ank2 mcm 2 la jadinya.. pas2 mula lah nk salah kan mana2 pihak..pakai kepala otak pikir bkn kepala lutut!!!!!!

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: