Tuesday, October 26, 2010

Guru tadika maut nahas


ANGGOTA polis mengangkat mayat Rahmah selepas terlibat dalam kemalangan di Jalan Felda Lui Selatan-Felda Tembangau, Jempol semalam.


JEMPOL – Tindakan seorang guru Taman Didikan Kanak-Kanak (tadika) menggunakan jalan pintas untuk ke tempat kerjanya mengundang padah apabila dia maut selepas kereta yang dinaiki bersama cucunya dirempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda semalam.

Rahmah Md. Ali, 53, maut dalam kejadian pukul 7.30 pagi di Jalan Felda Lui Selatan-Felda Tembangau dekat sini manakala cucunya, Adriana Adila Ayu Teddi Nadianto, lima tahun, cedera di muka.

Difahamkan sebelum kejadian, mangsa dalam perjalanan ke tempat kerjanya di tadika Kemas Sungai Lui selepas berpatah balik ke rumahnya di Felda Lui Selatan untuk mengambil beg tangan yang tertinggal.

Jalan pintas itu dipercayai dapat mengurangkan masa yang perlu diambil kira-kira 20 minit ke tempat kerjanya. Bagaimanapun permukaan jalannya tidak berapa elok dan bergaung.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Mohd. Sabri Muhamad berkata, kereta Proton Iswara mangsa telah dirempuh oleh sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux dari arah bertentangan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: