Tuesday, October 26, 2010

Wanita Afrika bawa syabu RM2 juta ditahan


NORDIN menunjukkan dadah jenis syabu yang dirampas daripada dua warga Afrika pada sidang akhbar di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM - Dua wanita warga Afrika yang cuba membawa masuk 7.2 kilogram dadah jenis syabu bernilai hampir RM2 juta ditahan secara berasingan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang pada 19 dan 22 Oktober lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor, Asisten Komisioner Nordin Kadir berkata, dalam kes pertama, polis menahan wanita berusia 28 tahun dari Togo Leise pada pukul 8.45 pagi 19 Oktober lalu ketika dia menunggu teksi di Aras 5, KLIA.

Katanya, pemeriksaan pada beg pakaian yang dibawanya itu menemui sembilan botol berisi cecair dipercayai dadah serta dua bungkusan plastik lutsinar berisi syabu seberat tiga kilogram.

Bagaimanapun, wanita tersebut mendakwa cecair itu adalah bagi kegunaan membuat minyak wangi.

"Kita sudah menghantar sampel daripada 7.2 liter cecair tersebut dan menunggu laporan kimia bagi mengetahui kandungan sebenar," katanya di sini semalam.

Nordin memberitahu, dalam pemeriksaan terhadap wanita kedua berasal dari Nigeria pada pukul 3.50 petang 22 Oktober di KLIA pula menemui dadah jenis syabu seberat 4.2 kilogram yang disorok pada bahagian pelapik beg pakaiannya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: