Wednesday, September 1, 2010

Indonesia Sedang Melakukan Persiapan Perang Dengan Malaysia!

image

Lebih daripada 230 sukarelawan dari seluruh lapisan masyarakat Indonesia telah mendaftarkan diri dengan kumpulan ultra-nasionalis bagi tugas ketenteraan jika meletus konfrontasi antara Indonesia dan Malaysia menyusuli insiden sempadan baru-baru ini.

Bukan setakat yang muda, tetapi juga seorang lelaki berumur 81 tahun telah mendaftar untuk ke medan perang, selepas Ganyang Malaysia (Crush Malaysia) membuka pos pendaftaran tentera untuk mendaftarkan sukarelawan-sukarelawan di depan Monumen Proklamasi di Jakarta Pusat pukul 3 petang pada hari Selasa.

"Kami menjawab panggilan tugas. Malaysia telah berkali-kali membenci kita, "kata penyelaras pos perintah Sonny P. Sasono tempointeraktif.com.

Dia mengatakan kelompoknya membuka pendaftaran dalam menanggapi sikap perisian kerajaan terhadap Malaysia. "Kenapa kerajaan selalu tampak lemah ketika berhadapan dengan Malaysia? Pemerintah hanya pejabat negara yang jelas ketika berbicara tentang masalah ini, "tambahnya.

Dia mengatakan pendaftaran ini akan dibuka sampai Idul Fitri, yang dianggarkan jatuh pada 10 September.

Para sukarelawan berdaftar akan menjalani latihan tentera untuk mempersiapkan diri untuk perang, beliau menambah.

Pemerintah Indonesia telah menegaskan langkah-langkah diplomatik untuk menyelesaikan pertikaian sempadan dengan Malaysia.

29 comments:

  1. aku pun dah sedia...aku mulai dengan pembantu rumah aku.....

    ReplyDelete
  2. apa problem org indon ni yer? baik halau je rakyat diaorg dr malaysia kalau mcm ni.. menyusahkan jer.. tak sedar diuntung betul..

    ReplyDelete
  3. Baik kamu buat persiapan menolong rakyat kamu yang ramai kesusahan dan kebuluran itu.Itu lebih mulia dari kamu merencanakan sesuatu yang diluar kemampuan kamu dan juga Kerajaan kamu.Lebih baik kamu kenalpasti dalang-dalang yang merosakkan jiwa kamu!Jiwa kamu rosak dan perlu diperbaiki.Soal negara ,soal pemerintah!Kamu siapa?Rakyat biasa?Apa mahu kamu mewakili keputussan negara?Padam gunung berapi kamu dari terus meletup jika kamu berani!

    ReplyDelete
  4. hmmm yg benci Malaysia ni pun bukan nya orang islam indonesia...lihat ler nama yg dok membantah tu ..

    ReplyDelete
  5. excuse us, Malaysia berkali2 membenci indon? EXCUSE US, kalau mcm tu, sya sarankan dgn kerajaan Malaysia, bila hal2 berlaku dengan indon, kiter tak payah hantar bantuan lagi. buang tenaga, duit dan masa jer.

    ReplyDelete
  6. terpulang la buat negara indon. siapa yang join team tu, memang tidak berfikiran panjang la. kita ni dah la serumpun. Orang sana kahwin orang sini ramai, budaya dah mix..takkan hal-hal mcm tu jadi kes besar? kalau bab isu sempadan, biar dua-dua pihak kerajaan yg urus, apahal rakyat bertindak tanpa berfikir panjang? buat warga indon, jangan kata kami lemah kerana kami merdeka tidak menumpahkan darah. kita harus fikir keselamatan kaum perempuan dan anak2 kecil serta golongan yang tidak berdaya. kami tidak mahu mengorbankan orang yang tidak berdosa. jadi, sebelum bertindak, fikir2 lah kesannya.

    ReplyDelete
  7. elok la tu.nak jadi mcm israel indon ni,suke2 nak serang negara orang.mcm la bagus sgt.

    ReplyDelete
  8. halau je indon ni seperti kacang lupakan kulit...bila susah dtg ke malaysia tp lupa pada jasa kepada malaysia..akal ada tp rakyat indonesia masih bodoh dan kuno xleh befikir pada kebaikan yg diperolehi selama ini.ganyang indonasia..../

    ReplyDelete
  9. indoneasia kalo nak beperang perga israel baru suma negara respek lu bodoh mcm unta la../

    ReplyDelete
  10. Bodohlah kamu Indon Sial.Kita di Malaysia ni sekarang sedang sebok melakukan persiapan untuk raya!Mana ada masa nak layan engkau orang wehhh!

    ReplyDelete
  11. kepada rakyat indonesia..anda harusla mengenang jasa malaysia yang mengambil anda bekrja mencari rezeki...untuk anak2 dan keluarga d sana...jgn la terlalu berfikiran kolot....ingat kita yang sama sedara islam apa gunanya..untuk semua ini...kerana saudara indon anda juga dah terlalu ramai disini ...buat apa berperang....sesama kita..darah yang tumpah adalah sia2 sahaja..

    ReplyDelete
  12. Kalau bab sempadan, bab tarian dan bab yg remeh-temeh laju jer diorang ni berperang la... ganyang la.. bakar bendera la..
    tp kalau bab orang hina islam senyap plak...
    tu haa rakyat palastin tgh menderita asyik kena serang ngan israel.. pegi la bantu palastin tu..(takde plak nampak diorang bakar bendera israel) (Baling la najis dkt kedutaan israel ker.. amerika ker..)
    Dekat kuasa-kuasa besar dunia takut plak..

    ReplyDelete
  13. saudara-saudara Islam ku di Indonesia....selamat hari raya dan maaf zahir batin.Beringatlah kita bahawa oang-orang kafir sangat cemburu dengan ajaran agama Islam yang mementingkan kemaafan dan kesejahteraan.Assalamualaikum......

    ReplyDelete
  14. sudah2 la tu gadoh...xpaham la nape hal camtu pon nk marah..pdhal geng2 indonesia dtang sini ada gak yg wat taik...bunuh org la...wat lari anak dara org la...isk3x...kepada umat islam d indonesia..selamat hari raya...sudah2 la jadi mcm budak kcik

    ReplyDelete
  15. oiii..org indon kalian ingat perang ni macam main pondok2 kee..? islam menyuruh umatnya berjihat bermaksud kearah kehidupan yang lebih baik bukan main perang jeerr... kalian dapat kan nasihat daripada ulama2 yang tersohor di indon..

    ReplyDelete
  16. Cik Siti
    Sy kesian dengan kumpulan BEBDERA yang DIUPAH utk keruhkan hubungan baik dengan Malaysia kan.... Diorang sanggup memalukan agama dan bangsa mereka demi upah Rm 2.00...jadi Dalang pihak tertentu plak tu.. Ingat lee awak tu bukan senang nak merdeka...bukan mampu nak berperang atau berjihad... kalo nak berperang tuu... fikir lee sejenak dengan nyawa2 bangsa Indonesia kat Malaysia nieee.... saudara mara korang berjuta di Malaysia..

    ReplyDelete
  17. sy terpanggil dan terharu dengan kerenah segilintir rakyat indon ni...shinga sanggup nak berperang dengan msia dgn alasan yg mcm tu..masalah spt tu biar la pemerintah saje yang selesai..ingat la rakyat indon cari rzki disini lbh kurang 3juta org yg xtrmasuk secara haram lg.dtg sini ada bt jenayah rogol myamun dan mcm2 lg...pk la sikit...kalau rasa nak brperang sangat knp xpegi bantu plastin atau bantu diri sendiri tingkat ekonomi supaya tidak papakedana..jangan jadi hero sangat la..kalau kau orang islam jangan sampai mati katak..pk secara ukhuwah la..

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah 2 pembantu rumah aku dah aku berhentikan sure kebulur le family diorg kat indon tu hahahahah... baik aku amek amah filipin lagi hebat speaking london.

    ReplyDelete
  19. hahaha
    Ha aku skong lu azlanjeffry....
    Sebabnya...
    Kalu pembantu rumah indon. Merosakkan bahasa melayu (Malaysia) dan mereka nie tak sedar dek untung. Tak pasal-pasal loghat ana-anak macam orang indon....
    Kalu Filipina.. everyday speak LONDON....
    hehehe.
    Tak rosak bahasa melayu dan anak pun dapat belajar speak LONDON...

    ReplyDelete
  20. Baiknya Malaysia dan Indonesia dijadikan satu negara sahaja. Untuk kemajuan bersama. Bhinneka Tunggal Ika. Bersekutu Bertambah Mutu.

    ReplyDelete
  21. utak udang betul sesama rumpun mo begaduh

    ReplyDelete
  22. Bukan gambar kat atas tu Team PAC Malaysia ker???
    Apa2 pun gua bangga jd Anak Malaysia...Dan gua dh siap sedia untuk bila2 masa saler gua bleh lanyak bangsat2 yg xsedar diri ni.....Dasar xkenang budi...cr rezeki kat cni tp xbersyukur...Bagusnyer Allah turunkan bala kat negara diorang tanpa henti....Syukur Alhamdulillah...Ya Allah kau hancurkanlah bangsat2 yg ingin menghuru-harakan negara ku ini...

    ReplyDelete
  23. common lah wak joko...jgn tunjukkan negara mu itu bak israel.buka mata,minda mu.jangan sekadar membuka telinga mu dengan cerita yang tak semestinya betul.jangan tunjukkan rakyat mu berfikiran lemah dan seorang yang bodoh tak mengenal kawan dan musuh hanya kerana segelintir manusia hina bertopengkan syaitan.ingat!!!siapa yang coba memusnahkan keharmonian kita..siapa??guna otak mu wak joko..bukannya lututmu

    ReplyDelete
  24. INGAT!!!!TSUNAMI,GAM,LINGKARAN API,PAPUA NEW GUINEA,TIMOR LESTE,AMBON,DAYAK VS MADURA DAN BANYAK LAGI YANG BAKAL MENGHANCURKAN NEGARA MU SENDIRI.INGAT "ALLAH MAHA BESAR MAHA KUASA" BUKAN NEGARA MU BESAR MAHA BERKUASA.MAJUKAN NEGARA MU BUKAN MUSNAHKAN NEGARA MU.MSIA GUNA AKAL FIKIRAN,INDONESIA GUNA AKAL TAPI ENGGAK ADA FIKIRAN..SYAHID????APA DIA????SYAHID UTK MUSNAHKAN UMAT DAN SAUDARA SEAGAMANYA????SYAHID MU ITU SYAHID WANG RUPIAH..ADAKAH BEGITU SYAHID BANGSAMU?CIS!!AMAT MEMALUKAN NEGARAMU DAN NEGARA SEISLAMMU..ADAKAH INI AKAN MENYADARKANMU ATAU SEKADAR MEMBUATKAN MU BERTAMBAH MARAH.KALAU ENGKAU MARAH BERERTI ENGKAU MASIH GUNA LUTUTMU UNTUK BERFIKIR.

    ReplyDelete
  25. Ya Allah ya tuhanku kau hancurkanlah kumpulan ultra-nasionalis Indonesial ini dari muka bumiMu ini binasakan lah negara mereka biar mereka sedar tindakan mereka untuk melancarkan perang dengan Malaysia adalah satu tindakan bangang tak boleh diajar........bodoh melampau-lampau .....begok....

    ReplyDelete
  26. NASIB BAIK AMAH AKU ORANG MALAYSIA.. TAK LAA NAK PENING-PENING KEPALA...

    ReplyDelete
  27. gunakan la amah jenama malaysia !!!
    guna barangan buatan malaysia :P

    ReplyDelete
  28. Aduhai, dari aku kecik, masalah Indon je -amah mak aku dari yang pertama sampai terakhir semua sama, tak ada akhlak. Yang last tu siap bagi family kakak aku makan darah kotor dia. Kalaulah Kerajaan leh collect aduan dari rakyat sendiri berkenaan amah ni, sure Indon akan diGANYANG pula.

    Kerajaan Malaysia patut pergi kosongkan kampung-kampung Indon (developing) di merata tempat. Banyak pendatang haram kat situ. Kat Shah Alam, Klang, Kpg Baru (dan sekitar) and Kuala Selangor dah jadi pusat! Tapi para menteri pun ada berketurunan Jawo, nak buat mcm mana nih?

    Amah Filipin plak musalah jual diri. Sama je lah. Ada kes di Malaysia, anak lelaki tuan rumah seramai 3 orang dapat AIDS dari pembantu rumah. Isk, tak ingat plak kes bila tu.

    soalannya :-- MANA NAK DAPAT AMAH JENAMA MALAYSIA???

    ReplyDelete
  29. plik la... ni golongn yg tak cerdik pndy tu yg jd gini....... ish.. ish.....

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: