Thursday, September 30, 2010

Konsert amal: Artis dan sedia

Alyah hiburkan penonton.

Penyanyi yang terlibat dalam Konsert Simfoni Amal Diraja: Harmoni Itu Indah sudah bersedia untuk menghiburkan pengunjung konsert di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) yang dijadualkan pada 2 Oktober ini.

Konsert yang dibawakan oleh Yayasan Diraja Sultan Mizan itu membariskan Yasin, Jay Jay, Fazli Zainal, Alyah dan Farhan. Sarimah Ibrahim akan mengacarakan majlis tersebut.

Konsert yang diuruskan oleh Hadgente Event Management dengan kerjasama Teroka Sdn. Bhd. milik komposert ternama Manan Ngah memuatkan lagu-lagu malar segar dan lagu-lagu terkini.

Yayasan tersebut ditubuhkan untuk masyarakat dan menyokong serta membantu usaha pengekalan identiti seni dan budaya bangsa dalam membela nasib anak-anak yatim, ibu tunggal, petani dan pihak yang memerlukan.

Manan menambah, bukan bersandarkan faktor populariti yang menjadi batu pengukur pihaknya memilih 4 penyanyi berkenaan, sebaliknya ia bersangkut paut dengan keupayaan mereka mendendangkan pelbagai jenis lagu dengan baik.

Antara segmen menarik yang dimuatkan dalam konsert tersebut ialah nostalgia lagu-lagu malar segar ciptaan Manan Ngah seperti Ku Keudara Lagi, Sekadar Di Pinggiran dan banyak lagi.

"Latihan bermula sejak kelmarin. Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar," kata Alyah ketika ditemui di studio latihan di Keramat Permai, Kuala Lumpur malam tadi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: