Saturday, January 21, 2012

Sorok dadah dalam sari


ZULKIFLI (dua dari kanan) menunjukkan dadah jenis ketamin bernilai kira-kira RM100,000 yang dirampas di Perai, Butterworth semalam.


PERAI - Seorang lelaki warga India yang baru tiba dari New Delhi ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP) bersama bungkusan dadah yang disorokkan di dalam bagasi yang penuh berisi kain sari.

Pengarah Kastam Negeri, Datuk Zulkifli Yahya berkata, ketika ditahan kira-kira pukul 9.30 pagi kelmarin, dia mendakwa diarah menghantar kain sari itu kepada seseorang di sini oleh rakannya dan tidak mengetahui bagasi tersebut mengandungi dadah.

Menurut beliau, lelaki berusia dalam lingkungan 40-an itu kini direman selama 14 hari bermula semalam untuk siasatan di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Menurut beliau, siasatan mendapati lelaki itu tiba di LTAPP selepas penerbangan dari New Delhi dan sebelum itu transit di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Hasil imbasan di LTAPP, kita mengesan objek meragukan di dalam bagasinya, apabila diperiksa ditemui sebungkus dadah jenis ketamin seberat 3.3 kilogram disorokkan dalam satu ruang khas di bawah bagasi tersebut.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: