Tuesday, October 12, 2010

KopieSatu mahu ke luar negara


BADRUDDIN (kanan) dan Shikh Maidin pada majlis perasmian edaran KopieSatu di Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) berharap program usahawan minuman berasaskan kopi, KopieSatu, dapat melahirkan usahawan tempatan berdaya saing yang mampu meningkatkan produk dan jenama tempatan ke persada antarabangsa.

KopieSatu yang mula diperkenalkan pada tahun 2003 adalah cetusan idea Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi yang mahu mewujudkan produk berimej tempatan yang berkualiti tinggi dan bertaraf antarabangsa.

Bermula melalui konsep kios bergerak, KopieSatu berkembang dengan menyediakan bahan mentah dan memasarkan produk KopieSatu dalam menu perniagaan usahawan restoran.

Pengerusi FAMA, Datuk Paduka Badruddin Amiruldin berkata, ini kerana KopieSatu mempunyai potensi untuk berkembang maju seiring dengan jenama antarabangsa kerana produk yang berkualiti dan enak pada harga yang berpatutan.

"KopieSatu menyediakan platform perniagaan kepada usahawan-usahawan kecil dan sederhana, kami berharap usahawan tempatan dapat memajukan perniagaan ini sehingga ke luar negara khususnya di negara jiran," katanya semasa berucap pada majlis perasmian edaran KopieSatu di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: