Saturday, December 4, 2010

Janda Singapura tipu Rashid Hussain


SHARIDA cuba menyembunyikan wajahnya ketika dibawa ke Mahkamah Sesyen Shah Alam untuk dihadapkan atas tuduhan menipu Rashid Hussain. Di mahkamah, Sharida diwakili bekas suaminya yang merupakan seorang peguam.


SHAH ALAM – Seorang ahli perniagaan wanita dari Singapura mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menipu pengasas Kumpulan RHB, Tan Sri Abdul Rashid Hussain sehingga menyebabkan ahli perniagaan itu menyerahkan wang berjumlah RM7 juta kepada wanita itu tahun lalu.

Tertuduh, Sharida Abdul Majid, 46, yang merupakan ibu tunggal didakwa menipu Abdul Rashid, 64, dengan mendakwa dirinya telah mendapat kontrak bernilai 8 juta dolar Brunei (RM18.9 juta) dan menawarkan kepada tokoh korperat itu untuk menyertai pelaksanaan kontrak tersebut.

Perbuatan Sharida itu didakwa telah mendorong mangsa untuk menyerahkan wang berjumlah RM7 juta melalui tiga keping cek Standard Chartered Bank kepada tertuduh sebagai tanda penyertaan di dalam kontrak tersebut.

Sharida yang diwakili bekas suaminya, peguam Mohd. Azfar Abdullah didakwa melakukan kesalahan itu di antara September 2009 dan 13 November 2009 di tingkat 9, Bangunan B, Peremba Square, Saujana Resort di sini.

Bagi kesalahan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan denda jika sabit kesalahan.

Berikutan tertipu, Abdul Rashid membuat laporan polis mengenai perkara itu pada 4 Mei lalu. Tertuduh ditahan pada Khamis lepas.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: