Saturday, November 27, 2010

Teruskan bina jambatan bengkok


TUN MAHATHIR (tengah) menerima sumbangan bagi Tabung Gaza Palestin daripada Pengerusi Pertubuhan Belia Islam Kepong, Norizan Ali di Kepong, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tiada sebab mengapa projek pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor yang menghubungkan negeri itu dengan Singapura tidak boleh diteruskan.

Beliau berkata, ini kerana semasa perancangan dan perundingan dengan kerajaan Singapura, projek itu tidak menghadapi masalah perundangan dan tentangan daripada negara jiran itu.

"Saya dulu terlibat secara langsung dengan perancangan jambatan-jambatan ini, semasa saya kaji cadangan ini, saya telah kaji segala peruntukan undang-undang terutamanya yang melibatkan Singapura, saya telah cuba meminta Singapura bersetuju supaya kita bangunkan jambatan ini bersama tetapi setelah dua tahun berlalu tiada respons menunjukkan mereka tak berminat.

"Dengan itu saya rancang sama-sama dengan arkitek-arkitek tertentu untuk mengadakan jambatan ini di sebelah Malaysia sahaja tak melibatkan Singapura dan mereka tidak bantah, kita sebenarnya dah luluskan projek ini dalam Kabinet dan kerja-kerja telah dibuat bersama-sama kontrak CIQ," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: