Monday, October 11, 2010

Sakit mata gelagat Awang Hitam


SEBUAH pub di Taman Connaught, Cheras menjadi tumpuan warga Afrika melepak bersama rakan-rakan.


KUALA LUMPUR – Sesiapa yang tidak pernah menjejaki kaki ke Taman Connaught, Cheras di sini pasti terpegun dan hairan kerana kelibat lelaki warga Afrika senang ditemui di situ.

Dari stesen minyak, restoran makanan segera, kedai mamak sehingga sebuah pub di situ hanya kelibat warga Afrika yang kelihatan.

Fenomena itu membuatkan anda yang bukan penduduk di situ pasti merasa keliru dan tidak senang kerana suasana di situ seolah-olah anda berada di bumi Afrika.

Warga Afrika tanpa mengira jantina dilihat tidak kekok untuk melepak dengan gaya hidup mereka yang tidak ada perasaan segan silu.

Tinjauan Kosmo! mendapati sebuah pub di situ telah dijadikan markas oleh warga Afrika untuk berhibur dan berkumpul bersama rakan-rakan senegara.

Sepanjang hari lagu-lagu yang dimainkan dalam pub itu pula berunsur lagu-lagu rock dan balada.

Oleh itu, tidak ada penduduk tempatan yang berani menjejakkan kaki ke pub itu kerana ia telah didominasi oleh warga Afrika sejak sekian lama.

Jika ada gadis-gadis tempatan melalui pub tersebut, pasti ia menjadi tarikan kepada warga Afrika untuk memikat mereka dipercayai untuk dijadikan teman sosial.

Ibarat kawasan itu mereka punya, aktiviti berseronok di pub tersebut bermula seawal pukul 11 pagi dan semakin aktif menjelang tengah malam apabila lebih ramai di kalangan warga asing itu memenuhi segenap ruang pub berkenaan.

Menjelang tengah malam, keadaan pub itu didakwa menjadi bising dengan gelagat warga asing yang juga didakwa kerap bergaduh.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: