Tuesday, August 31, 2010

Kena tahan dalam bas ekspres


MARIAPPA (kiri) menunjukkan dadah yang dirampas dalam bas ekspres di tol Sungai Dua sambil diperhatikan Ayub (tiga dari kanan) pada sidang akhbar di IPK, George Town semalam.


GEORGE TOWN - Usaha seorang warga Nigeria membawa dua beg berisi dadah bernilai RM100,000 di dalam bas ekspres menuju ke Selatan tidak kesampaian apabila dia ditahan di kawasan tol, Sungai Dua, Seberang Perai di sini kelmarin.

Tangkapan dilakukan kira-kira pukul 10.45 malam oleh sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) bersama Kastam negeri.

Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, hasil pemeriksaan mendapati, dadah jenis ganja seberat 28 kilogram dijumpai di bawah tempat simpanan barang bas terbabit termasuk di dalam beg silang suspek berusia lingkungan 30-an itu.

Menurutnya, polis tidak menolak kemungkinan suspek yang datang dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan sedang menuju ke Alor Setar itu terlibat dalam sindiket penjualan dan pengedaran dadah di negara ini sejak beberapa bulan lalu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: