Wednesday, August 31, 2016

Imej Bertudung Halang Mia Ahmad Lakonkan Watak Jahat



Mia Ahmad dilantik sebgai duta saluran Tonton. Foto dari Instagram Mia Ahmad
PETALING JAYA: Pelakon Mia Ahmad memberitahu kebanyakan penerbit dan pengarah drama tidak yakin menawarkannya memegang watak antagonis biarpun ia menjadi idamannya.
Mia atau nama sebenarnya Shamiha Ahmad Baderi, 28 berkata, dia berasa agak terkilan kerana tidak ramai penerbit ataupun pengarah mahu menawarkan watak sebegitu kepadanya hanya kerana penampilannya yang betudung.

"Kalau ditanya tentang watak impian, jujur saya katakan saya mahukan lakonkan peranan antagonis yang mampu membuatkan timbul rasa benci dikalangan penonton.
"Pun begitu tidak ramai pengarah yang berani menawarkan saya dengan watak sebegitu kerana imej saya bertudung dan berwajah lembut.

"Disebabkan perkara itu, saya merasakan bakat lakonan terhad kerana peranan sedemikian sebenarnya memberi impak kepada seseorang pelakon itu dan ia juga sebagai kepuasan diri," katanya.

Mia ditemui pada majlis pelantikannya sebagai Duta Tonton VIP bersama pelakon Saharul Ridzwan di Desa Balqis Beach Resort, di sini, Sabtu lalu.

Portal yang boleh diakses menerusi tonton.com.my itu menyediakan pelbagai filem dan drama tempatan serta antarabangsa di mana kedua-dua selebriti ini dilantik sebagai duta  untuk program Bahasa Malaysia.
mStar Default Image
Mia Ahmad ketika memenangi Anugerah Pilihan Online anjuran mStar pada April lalu.
Tambah Mia lagi, pihak produksi seharusnya lebih terbuka kerana realitinya tidak semua wanita bertudung melambangkan peribadi yang positif dan sebaliknya.
"Mentaliti segelintir masyarakat kita seringkali menilai pada luaran tetapi hakikatnya tidak semua seperti dibayangkan dan saya ingin cuba menzahirkan perkara itu menerusi watak antagonis sekiranya diberi peluang," katanya.

Menjelaskan perlantikannya sebagai duta Tonton VIP bersama Saharul Ridzwan, Mia yang pernah dikaitkan mempunyai hubungan cinta bersama pelakon itu suatu ketika dahulu tidak pernah meletakkan hal-hal peribadi sebagai penghalang untuk dia bersikap profesional dalam bekerja.

"Kalau boleh usah diungkit cerita lama apa lagi sahabat saya ini bakal melalui alam perkahwinan tidak lama lagi dan saya turut gembira dengan berita tersebut selain berharap majlis yang dirancang itu lancar dan dipermudahkan,” katanya.

Sementara itu Mia ketika ditanya mengenai status hubungan cintanya dengan penjaga gol pasukan bola sepak Johor Darul Ta'zim (JDT), Mohd Izham Tarmizi Roslan lebih selesa mengambil sikap untuk tidak berkongsi hal tersebut.

“Apa yang boleh saya jelaskan sekarang, saya tidak ada masalah dengan siapa-siapa sekarang dan tidak mahu mencipta masalah dengan memberi kenyataan-kenyataan yang boleh membuatkan orang jadi lebih salah faham,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: