Friday, May 16, 2014

Patah jari, Tomok tak serik berlakon


WALAUPUN mengalami kecederaan sehingga patah tulang dua jarinya sewaktu sesi penggambaran, Tomok tidak serik untuk terus berlakon.


AWAL minggu ini, penyanyi dan pelakon Tomok telah memuat naik sekeping gambar di akaun Instagramnya yang menunjukkan dua jari yang kebiruan akibat kesan bengkak.
Menerusi kapsyen gambar tersebut, Tomok atau nama sebenarnya Shah Indrawan Ismail, 30, memberitahu, tulang jari hantu dan kelingkingnya patah sewaktu sedang menjalani penggambaran program Hari Raya berjudul Yabedabedu Lagi.
Ketika dihubungi Kosmo! baru-baru ini, penyanyi yang popular dengan lagu Berlari itu menerangkan, kemalangan tersebut terjadi sewaktu dia sedang menyiapkan sebuah babak yang memerlukannya bersilat dengan pelakon lain.
Kecederaan yang disangka terseliuh itu akhirnya membengkak sehingga memaksa Tomok mendapatkan rawatan di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur. Ikuti temu bual selanjutnya antara Kosmo! dan Tomok.
Kosmo!: Bagaimanakah keadaan Tomok sekarang?
TOMOK: Alhamdulillah, keadaan saya telah beransur pulih. Saya dibenarkan keluar dari hospital setelah tiga hari mendapatkan rawatan di sana.
Apakah yang terjadi di set penggambaran?
Ketika sedang menjalani penggambaran yang melibatkan aksi silat, saya telah tersalah tepis serangan yang ditujukan kepada saya. Pada waktu itu, saya sangka hanya mengalami masalah terseliuh sahaja. Jadi, saya hanya minta pertolongan kru produksi untuk mengurut kedua-dua jari saya itu.
Bilakah anda sedar jari anda sebenarnya memerlukan rawatan lanjut?
Apabila pulang ke rumah, saya dapati jari-jemari semakin membengkak. Justeru, saya mengambil keputusan untuk pergi ke Pusat Perubatan Prince Court bagi mendapatkan pemeriksaan doktor. Apabila melihat pada keputusan X-ray, saya difahamkan tulang kedua-dua jari saya telah patah. Jadi, doktor mengambil keputusan untuk meletakkan balutan simen pada kedua-dua jari saya.
Adakah kemalangan ini bakal menjejaskan kerja-kerja anda sebagai penyanyi dan pelakon?
Tidak sama sekali. Saya masih boleh menyanyi dan berlakon. Tambahan pula, keadaan jari saya sudah beransur pulih. Doktor ada menasihatkan supaya datang kembali untuk mendapat rawatan susulan. Namun, buat masa sekarang, tiada apa-apa yang perlu dibimbangkan.

DUA jari Tomok patah selepas dia melakonkan aksi silat bersama seorang pelakon lain.


Adakah anda masih menerima tawaran berlakon walaupun setelah mengalami kemalangan di set penggambaran?
Saya suka dengan apa yang saya lakukan sekarang. Jika tawaran yang diberikan sesuai, saya akan terima.
Bercakap mengenai bidang lakonan, ramai peminat mengatakan lakonan anda semakin mantap sejak banyak membuat kemunculan di kaca televisyen. Apakah komen anda?
Saya akui, ramai peminat mula sedar tentang lakonan saya menerusi drama Suamiku Jururawat, Isteriku Doktor. Sejujurnya, banyak lagi yang perlu saya belajar dalam bidang ini.
Siapakah yang paling banyak memberikan nasihat dan tunjuk ajar dalam bidang lakonan?
Yana Samsudin banyak membantu saya ketika berada di set penggambaran. Selain berlakon bersama dalam drama tersebut, kami juga baru selesai merakamkan lagu berjudul Cinta Tak Pergi bersamanya.
Anda kelihatan selesa beraksi di hadapan kamera. Adakah anda mahu menumpukan sepenuh perhatian terhadap bidang ini?
Saya masih lagi aktif menyanyi dan tumpuan utama saya masih lagi dalam bidang muzik. Saya berlakon apabila mempunyai kelapangan sahaja dan tanpa disangka, kehadiran saya diterima oleh penonton.
Apakah perkembangan terbaharu anda?
Saya bakal hadir dengan album kedua pada masa terdekat ini. Sebanyak tujuh buah lagu terkandung dalam album tersebut dan salah satunya adalah lagu duet saya dengan Yana.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: