PELAKON popular Hollywood Lindsay Lohan, telah 'membersihkan' akaun media sosialnya iaitu Twitter dan Instagram dan meninggalkan ucapan Assalamualaikum.
Memetik laporan Muslimcouncil, tindakan itu dibuat Lohan dipercayai selepas beliau dilaporkan mahu 'membuat perubahan' selepas berpindah ke Dubai, UAE.
Menurut pihak pengurusan Lohan, pelakon The Mean Girls yang berusia 30 tahun itu berencana untuk menghabiskan masanya dengan melibatkan diri dalam aktiviti sukarelawan di kem-kem pelarian Turki serta mahu menubuhkan syarikat produksi sendiri di Dubai.
"Saya sangat teruja untuk membuka lembaran baru dalam hidup saya!," Lohan memberitahu akhbar Daily Mail mengenai penghijrahannya ke Dubai.
Terdahulu, Lohan dalam wawancaranya bersama CNN memberitahu Dubai kini menjadi rumahnya sekarang.
"Saya telah bertemu dengan wanita yang menakjubkan di sini, Dubai, yang benar-benar kuat dan telah mengajar saya banyak perkara," katanya.
Lohan mula berpindah ke Dubai pada Disember tahun lalu. Menceritakan pengalamannya di sana, Lohan berkata, pada awal tahun ini, beliau telah mempelajari Bahasa Arab serta menghabiskan banyak masa di kem-kem pelarian Syria.
Bercakap tentang agama Islam, Lohan dilaporkan berkata, kitab suci al-Quran banyak membawa perubahan kepada dirinya kini.
"Al-Quran membuka pintu untuk saya mengalami rohani, untuk mencari satu lagi maksud sebenar. Ini adalah siapa saya," katanya.