Monday, January 23, 2017

Faizal Tahir Mahu Kekal Relevan Dalam Industri Muzik



KUALA LUMPUR: Penyanyi Faizal Tahir menganggap kemenangannya dalam kategori Penyanyi Kolaborasi Terbaik di Era Digital Awards 2016 yang berlangsung di Pusat Pelancongan Malaysia (Matic), malam Rabu lalu sebagai salah satu cara untuk kekal releven dalam industri muzik tanah air.
Faizal Tahir atau Ahmad Faizal Mohammad Tahir, 39, berkata, penting untuk dirinya berada dalam keadaan itu semata-mata memperjuangkan sebuah badan kebajikan yang membantu golongan memerlukan dikenali sebagai Iamfaithmen Movement.

"Alhamulillah biarpun anugerah ini bukan anugerah yang besar tapi bagi saya ia sebagai cara menjadikan diri saya masih kekal relevan berada dalam industri muzik tanah air.

"Kalau dilihat saya paling tua daripada penyanyi-penyanyi lain, tapi saya akui penting bagi saya untuk terus bersaing kerana saya ada badan organisasi Iamfaithmen Movement yang perlu diperjuangkan," ujarnya kepada mStar Online.
Faizal Tahir akan terus bersaing dalma industri muzik 
Faizal ditemui pada majlis anugerah Era Digital Awards 2016 yang disiarkan secara langsung menerusi laman web rasmi Era FM.

Tambah Faizal lagi, dia akan berusaha untuk terus memberi produk terbaik setiap tahun bagi menjadikan namanya masih wujud dan bersaing dalam industri.

Dalam pada itu, Faizal berkata, dia baharu sahaja melancarkan muzik video lagu Sejati pada petang Rabu lalu.

Muzik video tersebut berkisarkan tentang kehidupan bermasyarakat dan masih ada insan di luar yang perlu diberi bantuan.

"Saya baru sahaja lancar dan menerusi video muzik itu saya ingin berkongsi tentang perjuangan Iamfaithmen Movement dan pandangan tentang masyarakat kita sekarang.

"Ia bukan bermakna saya ini sudah sempurna tetapi ia cara untuk berkongsi kebaikan dan ia juga sebenarnya peringatan kepada diri saya sendiri," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: