Monday, April 7, 2014

Adi Putra komen foto bertuala


ADI PUTRA tidak bercadang untuk menarik diri daripada pementasan teater Islamik, Di Bawah Lindungan Kaabah.


KEMBALI bergema kisah sensasi pelakon popular Adi Putra apabila pada awal minggu lalu, sekeping foto pelakon sasa itu yang hanya memakai tuala tanpa berbaju telah tersebar di Internet.
Foto yang dipercayai dirakamkan secara bersendirian di hadapan cermin sebuah bilik mandi itu memaparkan Adi hanya menyarung sehelai tuala putih.
Apa yang menjadi isu, Adi bakal terbabit dengan pementasan teater Islamik, Di Bawah Lindungan Kaabah di Istana Budaya bermula 9 hingga 18 Mei depan.
Justeru, penyebaran foto itu ketika Adi bakal terbabit dengan teater tersebut sudah pasti mengundang kontroversi.
Ketika ditemui pada majlis sidang akhbar teater tersebut di bilik Seri Nilam, Istana Budaya, Kuala Lumpur, baru-baru ini, Kosmo! mendapatkan penjelasan Adi berhubung perkara itu. Ikuti temu bual tersebut.
Kosmo!: Selepas kes skandal dengan isteri orang, sekeping foto Adi tidak berbaju tersebar pula di internet. Apakah komen anda?
ADI PUTRA: Kadang-kadang manusia terlepas perkara yang kecil dan besar dan kita perlu bertanyakan pada diri sendiri bilakah kali terakhir Tuhan menampar kita? Perkara itu tidak menghalang saya untuk terus memberikan impak kepada pementasan teater Di Bawah Lindungan Kaabah.
Kes sebelum ini sudah selesai tetapi masih ada lagi tindakan daripada pihak terbabit termasuk cuba mengaibkan Adi melalui penyebaran foto itu. Komen Adi?
Saya tidak mahu komen lanjut. Selagi Allah tidak menghalalkan sesuatu itu dan menyatakan itu salah saya, maka saya berpegang pada prinsip ini. Perkataan pendek yang boleh saya ungkapkan ialah bersabar.
Adi tidak marah apabila sewenang-wenangnya diperkotak-katikkan sebegini?Tak marah pun, sebab saya terlalu kerdil untuk berbuat demikian. Kalau nak ikutkan marah, semua manusia ada sifat itu tapi fikir balik ke mana amarah itu membawa kita selanjutnya?
Adakah mungkin Adi akan mengambil tindakan lanjut?Saya akan meneruskan perjuangan dan perkara yang harus dilakukan ialah kenapa saya wujud sebagai seorang manusia? Tanggungjawab saya masih ada lagi dan itu yang perlu saya dahulukan, bukannya yang 'tepi-tepi' ini. Saya tidak akan mengambil sebarang tindakan.
Berdiam diri seperti mengiyakan kekhilafan itu. Komen Adi?Saya tidak kisah. Selagi Allah tidak menyalahkan saya, kenapa perlu saya takut kepada manusia. Bukan dia yang bagi saya makan atau membahagiakan saya. Saya akan ambil kisah apa orang cakap sekiranya ia menyentuh mengenai isteri saya, ibu saya dan Allah. Tapi kalau orang salahkan saya, saya tidak kisah.
Pernahkah terlintas untuk menarik diri daripada pementasan teater ini selepas timbul cerita-cerita kurang enak?
Buat apa tarik diri? Ini nafkah saya kepada anak dan isteri saya dan saya kena bekerja. Bukan disebabkan perkara ini saya harus berundur. Saya tidak kisah pun, mungkin dengan kontroversi ini panggung akan penuh.
Bagaimanakah Adi melihat kekuatan Aida sebagai isteri yang selama ini setia bersama walaupun pelbagai kontroversi tercetus?Dia membawa peranan, kefahaman dan tanggungjawab sebagai seorang isteri.
Alhamdulillah, tiada sebarang konflik tercetus dan kekuatan saya adalah isteri saya.
Rumah tangga kami damai dan dia memahami sebenar-benarnya peranan isteri.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: