Friday, February 4, 2011

Feminin, elegan terjemahan Lancome


Pereka fesyen tempatan Putri Yasmin Ashram Ramli (kiri) dan Putri Azalea Ashram Ramli menjadi jemputan khas pada sesi pelancaran kosmetik Lancome musim bunga 2011.


LANCOME, jenama kecantikan dari Paris sekali lagi menerbangkan koleksi terbaru musim bunga 2011 yang diilhamkan dari kota fesyen itu.

Turut didatangkan bersama ialah Lancome National Make-up Artist, Zamri Zainol dan Mohd. Ismienuddin Osman (Ismie) untuk memperkenalkan trend tersebut dan berkongsi tip menata rias wajah mengikut warna-warna pilihan musim bunga tahun ini.

Untuk koleksi terbaru ini jenama tersebut menampilkan inspirasi 70-an diilhamkan dari kota Paris dengan tata rias warna-warna lembut dan menghangatkan.

Warna-warna tersebut diterjemahkan dalam gaya moden dan terkini tatkala wanita-wanita ingin tampil semula jadi, berani, feminin dan elegan.

Menurut Zamri, penggunaan warna-warna hangat seperti merah jambu dan warna lembut seperti violet sesuai digunakan untuk wanita Asia.

"Pilihan warna hangat dan lembut ini cukup praktikal walaupun digunakan untuk kulit wanita asia," katanya.

Menurut Zamri, teknik yang menandakan ciri-ciri Aaron De May digunakan untuk menghasilkan penampilan warna melalui pendekatan De May dalam menghasilkan gaya tata rias yang berbeza menggunakan satu koleksi warna melalui tahap penepuan warna dan kontras yang berlainan.

"Penepuan warna yang tinggi atau rendah mewakili kekuatan warna yang digunakan. Manakala kontras tinggi atau rendah dicapai melalui tahap kecerahan warna," jelasnya.

Bersesuaian dengan pelancaran itu, Lancome membawa empat koleksi terbaru berupa gincu Le French Touch Absolu, pembayang mata Ombre Absolue Minerale, pensil celak mata Ballerina Pink Crayon Kohl Natural dan pemerah pipi Butterflies Fever.

Sebelum meletakkan sebarang solekan di muka, bedak asas dari produk Lancome disapukan untuk memastikan keserataan dan kesempurnaan warna kulit.

Sementara itu, Ismie pula menggunakan gabungan dua warna hangat seperti pink dan perak untuk solekan mata.

Untuk menambahkan lagi kecantikan mata, Isme menggunakan pensil celak mata Ballerina Pink Crayon Kohl Natural yang dilukis di bawah mata.

Seterusnya pemerah pipi gabungan warna hangat pink dan violet menjadi pilihan. Oleskan dahulu warna merah jambu di sekitar pipi, kemudian letakkan warna violet untuk membentuk struktur tulang pipi yang menarik.

Langkah seterusnya adalah memilih gincu. Pilih warna hangat seperti lili rose, daisy rose dan berry rose.

Celak mata juga boleh digunakan untuk dilukiskan pada bahagian atas bibir bagi mendapatkan kesan seksi dan bibir penuh.

Koleksi cekak rambut edisi terhad juga ditawarkan kepada pelangggan Lancome untuk melengkapkan penampilan ketika menghadiri majlis-majlis tertentu.

Barisan aksesori ciptaan Sereni dan Shentel itu berdasarkan minat mereka untuk bersiap menghadiri parti, majlis makan malam, majlis makan tengah hari dan majlis tari menari bersesuaian dengan imej elegan Lancome.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: