Thursday, March 8, 2012

Sharifah Nadia Berlakon Dengan Izin Suami

Sharifah Nadia.

SHAH ALAM: Pelakon yang pernah membintangi filem Diari Romeo iaitu Sharifah Nadia kembali ke dunia lakonan selepas tujuh tahun meninggalkan industri ini bukan kerana masalah rumah tangga.

Nadia, 32, berkata, dia mengambil keputusan untuk kembali aktif adalah kerana merindui dunia lakonan selain mendapat keizinan daripada suaminya iaitu Lob Mahatdir.

"Selepas berkahwin pada tahun 2005 suami tidak pernah menghalang untuk saya terus berlakon tetapi keputusan untuk meninggalkan industri adalah datang dari diri sendiri selain ingin memberikan perhatian kepada keluarga.

"Jadi pandangan bahawa saya mempunyai masalah rumah tangga adalah tidak benar sama sekali," ujarnya kepada mStar Online.

Nadia ditemui ketika hadir di pelancaran drama musim terbaru berjudul Opah di sini pada Selasa lalu.

Kali terakhir muncul dalam drama rantaian Menara Gading di TV1 pada 2005, Nadia bagaimanapun berkata selepas berkahwin dia tidak terus meninggalkan bidang lakonan sebaliknya masih mengambil tawaran kecil cuma kehadirannya tidak disedari.

Bagaimanapun, Nadia memberitahu sepanjang dia memberikan perhatian kepada keluarga, dirinya masih menerima banyak tawaran namun ditolak dengan baik.

"Projek yang saya ambil adalah yang kecil-kecil sebagai mengisi kerinduan saya terhadap lakonan dan kebanyakannya adalah daripada terbitan RTM," katanya.

Dalam pada itu, Nadia memberitahu dia langsung tidak menyesal meninggalkan dunia hiburan sebelum ini kerana bahagia berada di samping suami dan anak-anak.

Nadia memberitahu, dia puas dapat melihat anak-anaknya iaitu Lob Ahmad Dani (6 tahun), Puteri Anis Khairah (5 tahun) dan Lob Umar Faiq (3 tahun) membesar di depan matan dan memberikan sepenuh kasih sayang kepada mereka.

"Sekarang ni mereka dah besar barulah boleh aktif balik dalam bidang lakonan itu pun kena pertimbangkan tawaran kerana keluarga adalah keutamaan saya," ujarnya.

Sementara itu, ditanya hasratnya selepas membuat kemunculan semula dalam bidang lakonan, Nadia berkata, buat masa ini dia hanya akan menerima satu atau dua tawaran dalam setahun sebagai permulaan.

Nadia berkata, dia tidak mahu terburu-buru mengaut semua tawaran yang datang tetapi akan lebih selektif sesuai dengan statusnya sebagai isteri dan ibu.

Nadia bakal muncul dalam musim terbaru siri Opah yang akan ditayangkan di TV1 bermula September depan disamping pelakon seperti Fadilah Mansor, Shaharuddin Thamby dan Zizan Nin.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: