Friday, March 30, 2012

10,000 pengunjung meriahkan karnival Lenggong


PERTANDINGAN tarik tali merupakan antara acara yang menarik perhatian orang ramai pada Karnival Sukan Parlimen Lenggong bermula hari ini. - Gambar hiasan


LENGGONG - Lebih 10,000 pengunjung terutamanya penduduk daerah Hulu Perak di sini dijangka hadir memeriahkan Karnival Sukan Parlimen Lenggong yang berlangsung selama tiga hari di sini bermula hari ini.

Karnival sukan tersebut yang dianjurkan oleh Pusat Khidmat Ahli Parlimen Lenggong merupakan yang terbesar pernah dianjurkan di kawasan Parlimen tersebut.

Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Shamsul Anuar Nasarah berkata, program itu diharap dapat mengeratkan perpaduan penduduk berbilang kaum selain membudayakan sukan dalam kehidupan harian.

Katanya, beliau optimis penyertaan masyarakat pelbagai lapisan tanpa mengira usia daripada kanak-kanak hingga warga emas menerusi 12 acara berasaskan sukan dan rekreasi akan meningkatkan lagi kesedaran gaya hidup sihat dalam kalangan rakyat.

"Kita menyediakan pelbagai acara menyeronokkan dan setiap penduduk mahupun pengunjung yang hadir boleh terus mendaftar dan menyertainya," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: