Saturday, November 12, 2011

Drama Elly & Epit Pembelajaran Dalam Hiburan

Barisan pelakon drama Elly & Epit

KUALA LUMPUR: Stesen televisyen Astro Ceria bakal menyiarkan sebuah drama bersiri terbaru berjudul Elly & Epit bermula 20 November ini, pukul 11 pagi.

Menurut Pengurus Saluran Astro Ceria, Evon Koh, program ini akan memberi pengajaran dalam bentuk yang lebih santai dan ringan kepada penonton.

"Konsep penceritaan drama ini adalah berkisarkan tentang keluarga, persahabatan dan pandangan berbeza lelaki dan perempuan dalam pelbagai topik seperti masalah komunikasi, pelajaran dan sebagainya.

"Pemilihan drama ini sememangnya tepat kerana selain menghiburkan, mesej-mesej mengenai realiti kehidupan juga turut diselitkan sebagai pengajaran dan panduan untuk menonton cilik," katanya.

Drama bersiri 13 episod ini diarahkan oleh Manesh Nesaratnam tidak hanya menekankan kepada elemen hiburan semata-mata tetapi juga pembelajaran dan persahabatan.

Drama ini turut dibintangi Johan Raja Lawak, Mohd Shazwan, Farhanna Qismina, Abdul Hadi, Siti Amirah Dayana, Wan Faiqah dan Nor Heidzriq Haikal.

Elly & Epit ini mengisahkan tentang Epit, 13 tahun lakonan Mohd Shafeiq Shazwan seorang yang baik hati tetapi sangat pemalu dengan perempuan.

Epit dibesarkan di kampung telah berpindah ke bandar untuk menyambung pelajaran dan tinggal bersama keluarga Engku Sofia yang merupakan kakak tirinya.

Suasana dan kehidupan keluarga Engku Sofia berubah sejak Epit pindah ke sana. Teruma sekali Elly (Farhana Qismina) iaitu anak bungsu Engku Sofia belajar di kelas yang sama.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: