Tuesday, October 19, 2010

Kambing panggang menu popular


SIAPA yang mampu menahan aroma kambing panggang BBQ yang menyelerakan?


HIDANGAN kambing panggang kini mula mendapat perhatian untuk sebarang jenis majlis. Tidak kira sama ada berskala kecil atau besar, hidangan menyelerakan itu cukup digemari tidak kira bangsa dan usia.

Siapa yang mampu menahan tarikan aroma kambing yang sedang dipanggang, cukup membuatkan semua tetamu kecur liur. Malah ramai yang pada mulanya mengakui tidak menjamah daging kambing, turut tidak mahu ketinggalan mencuba.

Sebagai panduan untuk pembaca, Syarikat Jelapang Warisan Sdn. Bhd. menawarkan hidangan kambing panggang yang cukup enak untuk semua majlis sepanjang tahun.

Menurut pemiliknya, Zulkhairi Md. Zain, jika dahulu kambing panggang gemar disediakan ketika rumah terbuka hari raya, kini ia mula mendapat perhatian tidak kira masa.

“Malah untuk majlis Aqiqah dan makan malam kecil juga permintaannnya kian meningkat,” katanya.

Menurut beliau, pihaknya menyediakan khidmat kambing panggang siap dengan dua pelayan yang akan memanggang, memotong dan menghidang daging di lokasi majlis.

Masa yang diperlukan untuk memanggang tidak lama kerana kambing tersebut sudah separa masak sebelum dibawa.

Terdapat dua jenis kambing untuk dipilih iaitu kambing tempatan yang baru disembelih dengan harga RM1,200 seekor dan kambing Australia/ New Zealand sejuk beku berharga RM1,000 seekor.

Jelasnya lagi, seekor kambing panggang boleh dinikmati oleh antara 50 hingga 70 orang tetamu. Manakala andai dibuat masakan berkuah ia boleh dinikmati hingga 100 orang.

Jelapang Warisan menyediakan empat jenis sos iaitu sos lada hitam, sos cendawan, sos pudina dan air asam.

Ia didatangkan dengan hidangan sampingan iaitu roti bawang putih, sayur campur stim, coleslaw dan baked potato.

Selain kambing panggang, syarikat itu turut menyediakan khidmat katering pelbagai jenis masakan untuk majlis kenduri seperti nasi beriani, nasi minyak, kari, kurma dan pelbagai lagi mengikut permintaan pelanggan.

Tempahan perlu dibuat sekurang-kurangnya seminggu awal.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: