Tuesday, July 8, 2014

Sherry, Zulin ganti Zizan


KELETAH Sherry dan Zulin bakal memberikan nafas baharu terhadap rancangan Melodi.


TANGGAL 29 Jun lalu menyaksikan pelawak dan pengacara Zizan Razak mengundurkan diri daripada mengendalikan rancangan Melodi yang pernah diterajui bersama pasangan pengacaraannya, Awal Ashaari.
Selepas mengumumkan perkara tersebut, pelbagai pihak membuat spekulasi mengenai Zizan yang dikatakan ditamatkan kontrak setelah menjadi wajah eksklusif Astro.
Selain itu, ada pula yang mendakwa, kontroversi yang melibatkan syarikat pengurusannya turut menjadi sebab mengapa Zizan tidak lagi diberi tanggungjawab untuk mengacarakan Melodi.
Namun, menurut penerbit rancangan tersebut, Michelle Wee ketika pengumuman tersebut dibuat, kontrak Zizan sememangnya telah tamat dan gosip yang mengatakan kontraknya ditamatkan sebelum sampai tempoh adalah tidak benar sama sekali.
“Pada ketika itu, kontrak Zizan telah pun sampai tempohnya dan kami tidak bercadang untuk menyambungnya kembali.
“Pemilihan pengacara baharu juga sama sekali tidak berkait rapat dengan statusnya sebagai wajah eksklusif Astro.
“Sebagai rakan dalam industri dan telah berkerjasama selama empat tahun, kami turut tumpang gembira dengan kejayaannya di sana.
“Bagi kami, sudah tiba masanya untuk Melodi menerima wajah-wajah baharu untuk ditonjolkan sebagai pengacara,” katanya yang ditemui pada sidang akhbar pengumuman dua pengacara baharu Melodi di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Dua pengacara tersebut, pelakon Sherry Alhadad dan Zulin Aziz secara rasminya dilantik sebagai pengacara baharu yang mengendalikan program tersebut bersama Awal Ashaari mulai 6 Julai lalu.
SEBAGAI artis yang bergelar pengacara, ketiga-tiga individu ini lebih berhati-hati dalam setiap gerak geri kerana enggan dihambat kontroversi.


“Pemilihan Sherry dan Zulin dilakukan secara sepakat. Justeru, kami berharap agar kedua-dua mereka berserta Awal dapat membuka dimensi baharu terhadap penyampaian rancangan ini,” katanya yang menyifatkan ketiga-tiga pengacara tersebut mempunyai kelebihan dan karakter masing-masing.
Tambah Michelle, kelangsungan Melodi bukan terletak pada populariti pengacara yang ditampilkan tetapi juga pengisian rancangan itu sendiri.
“Penonton sudah faham dengan cara Melodi menyampaikan cerita. Pengacara yang mengendalikannya hanya menjadi nilai tambah kepada rancangan itu,” katanya.
Teruja
Sementara itu, menurut Sherry dan Zulin, dipilih sebagai pengendali rancangan hiburan popular itu bukan sahaja merupakan peluang terbesar yang pernah diberikan, malah ia telah menjadi impian ketika mereka masih kecil lagi.
“Siapa yang tidak gembira jika dapat mengacarakan program Melodi? Bagi kami, ia merupakan impian terbesar bagi setiap artis mahupun pengacara,” ujar mereka.
Tambah Sherry, selain kerap mengendalikan rancangan hiburan lain terbitan Media Prima secara undangan, mereka yang terlebih dahulu menggantikan ketiadaan Zizan selama sebulan turut menggunakan peluang tersebut sebagai platform untuk berlatih.
“Sebelum mengisi kekosongan tempat Zizan selama sebulan, kami terlebih dahulu pernah mengendalikan rancangan Galaksi di TV9 dan Hot FM.
“Justeru, apabila diberi peluang untuk mengendalikan Melodi secara jemputan, kami tidak menyangka pula akan diberikan tanggungjawab penuh sebagai pengacara. Tempoh sebulan itu juga digunakan sebaiknya untuk berlatih,” ujarnya sambil tersenyum.

GAMAT... Gabungan Sherry, Zulin dan Awal dilihat mampu menyampaikan pengisian Melodi menerusi gaya dan cara mereka sendiri.


Ketika ditanya mengenai statusnya sebagai artis yang mengendalikan rancangan hiburan yang berteraskan gosip serta kontroversi, Zulin berkata, dia dan Sherry akan cuba sebaik mungkin untuk mengelakkan diri daripada terjebak dengan sebarang cerita-cerita kurang enak.
“Sebagai artis, kadang-kadang kita takut cerita atau gosip tentang kita akan muncul dalam rancangan yang dikendalikan.
“Jadi, sebagai manusia biasa, saya akan cuba sehabis baik untuk mengelakkan sebarang kontroversi dan berfikiran matang sebelum berkata atau membuat sebarang keputusan,” ujarnya.
Sementara itu, menurut Awal, dia akan cuba untuk mencari kesesuaian mengacara bersama duo komedi itu bagi memantapkan cara penyampaian Melodi pada masa akan datang.
“Ketika bertugas bersama Zizan, saya perlukan masa hampir setahun untuk mencari keserasian.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: