Tuesday, July 1, 2014

Anzalna Jelajah Hospital Untuk Kerja Amal


cafw
Anzalna sedih lihat penderitaan kanak-kanak yang menghidapi penyakit kanser.
PETALING JAYA: Pelakon Anzalna Nasir memberitahu sepanjang bulan Ramadan ini dia akan berehat daripada aktiviti seni bagi menumpukan perhatian melakukan aktiviti amal.
Anzalna, 26, berkata, dia bersama rakan-rakan dan peminat akan melawat kanak-kanak yang menghidap penyakit kanser di beberapa hospital bagi menghulurkan sedikit sumbangan.

"Tahun ini merupakan tahun ketiga saya akan menziarahi kanak-kanak yang menderita penyakit kanser. Saya memilih kanak-kanak penyakit kanser kerana ketika melawat mereka tahun lalu hati saya tersentuh dan sedih melihat penderitaan mereka.

"Saya akan pergi ke hospital terpilih di sekitar Kuala Lumpur bersama beberapa rakan dan ahli kelab peminat saya yang ingin menyertai. Kami juga merancang untuk mengutip derma untuk beri sumbangan daripada segi makanan, permainan dan kewangan," ujarnya kepada mStar Online.

Tambah Anzalna, pada awalnya dia ingin membuat lawatan dan sumbangan tersebut secara peribadi, namun beberapa rakan dan peminatnya meminta perkara itu dilakukan bersama-sama.

Katanya, aktiviti itu juga mendapat sokongan daripada beberapa hospital yang akan dilawatinya.

"Tahun lalu saya hanya ikut amal kebajikan yang dianjurkan oleh pihak lain, tetapi tahun ini saya fikir ingin buat secara sendirian, namun tidak sangka ramai pula yang sertai.

"Kami akan sama-sama mengutip derma daripada orang ramai dan serahkan kepada kanak-kanak itu setakat yang mampu. Saya juga sudah hubungi beberapa hospital dan mereka tiada masalah untuk kami datang melawat," katanya.

Dalam pada itu, dia mengalu-alukan orang ramai yang ingin memberi sumbangan ikhlas boleh mengikuti perkembangan mereka di laman sosial Facebook, Instagram dan Twitter miliknya.

Sementara itu, ditanya tentang hubungan cintanya dengan lelaki yang bernama Hanif Zaki, Anzalna memberitahu mereka masih belum mempunyai tarikh untuk disatukan sebagai suami isteri.

Katanya, dia menumpukan perhatian kepada kerja dan mengumpul harta untuk diri sendiri sebelum mengambil keputusan berkahwin.

"Hubungan kami baik-baik sahaja, dan kami masing-masing sibuk dengan kerja, tentang perancangan berkahwin kalau tiada aral melintang Insya-Allah tahun depan.

"Saya mahu kumpul aset terlebih dahulu sebelum kahwin dan tidak mahu bergantung kepada suami sahaja nanti," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: