KUALA LUMPUR:Cef selebriti Nik Michael nekad untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang sengaja menyebarkan fitnah kononnya dia tidak menghormati waktu berbuka puasa dalam satu majlis yang diadakan di restoran miliknya, Picknik di Solaris Dutamas dekat sini pada 30 Jun lalu.
Nik atau nama sebenarnya Nik Michael Imran, 24, berkata, akibat laporan tersebut ia telah memberi persepsi buruk bukan sahaja kepadanya tetapi menjejaskan reputasi restorannya.
"Perkara yang ditimbulkan itu jelas satu fitnah yang sengaja ditimbulkan untuk memburukkan nama saya dan Picknik. Saya nekad mahu mengambil tindakan terhadap pihak yang telah menyebarkan cerita berkenaan.
"Saya ingin mempertahankan nama baik saya kerana manusia seperti itu hanya berani bercakap di belakang sahaja dan sekiranya dia tampil meminta maaf pun, saya pasti ia bukannya ikhlas," katanya kepada mStar Online.
Nik ditemui pada majlis berbuka puasa anjuran AirAsia di Hotel Mandarin Oriental di sini pada malam Isnin.Menurut sebuah laporan akhbar pada Isnin lalu, Nik Michael dikatakan tidak sensitif terhadap waktu berbuka puasa sehingga tetamu di restoran miliknya Picknik hanya dihidangkan makanan pada pukul 8.15 malam.
Ketika kejadian, sebuah syarikat peralatan masakan berkunjung ke restoran tersebut dan Nik dikatakan asyik memperkenalkan produk yang digunakan sehingga tidak memperdulikan waktu berbuka kerana dia leka meneruskan demonstrasi kepada tetamu.
Tindakan Nik itu dikatakan tidak menghormati waktu berbuka dan pelanggan yang beragama Islam majlis berkenaan.
Islam juga melarang umatnya melengah-lengahkan berbuka puasa apabila tiba waktunya.
Dalam pada itu, menjelaskan mengenai situasi sebenar Nik mengakui pihaknya terlewat menghidangkan makanan utama namun juadah pembuka selera seperti kurma, kuih buah Melaka, kuih seri muka dan kentang goreng ada disediakan kepada tetamu.
Jelas Nik, kelewatan hidangan utama dihidangkan kerana dia sendiri memasak makanan tersebut untuk semua tetamu dan ia dapat disaksikan secara terbuka.
"Tuduhan tidak memberi tetamu saya makan membuatkan saya sedih dan terkilan kerana itu adalah tugas saya setiap hari untuk memastikan semua pelanggan dapat menikmati makanan apatah lagi ketika di bulan Ramadan," jelasnya.
No comments:
Post a Comment
Tinggalkan Komen Anda Sini: