Thursday, June 23, 2011

Bersukan sambil beramal


Kanak-kanak seronok berkongsi tips permainan rugbi dengan pemain legenda kegemaran mereka.


LEBIH 475 jemputan memenuhi ruang Grand Ballroom hotel Shangri-la, sebagai bukti menyokong usaha mengumpul derma RM110,000 untuk pertubuhan amal tempatan.

Majlis makan malam amal 7th KL Charity Rugby Dinner sudah pastinya diserikan dengan bintang rugbi ternama seperti Will Greenwood dari England, Scott Quinnell dari Wales dan Owen Finegan dari Australia serta tidak lupa juga legenda rugbi antarabangsa, Justin Sampson.

Uniknya cara derma dikumpul ialah dengan penjualan tiket bilik hotel mewah serta pembidaan barangan untuk meningkatkan jumlah derma.

Penaja kutipan amal itu ialah HSBC Bank Malaysia, The Royal Bank of Scotland Berhad dan DHL Express (M) Sdn. Bhd. Sejak ia dilancarkan pada tahun 2005 dulu kutipan derma telah mencecah sebanyak RM940,000.

Majlis yang dianjurkan oleh Dewan Perniagaan Malaysia British (BMCC) itu mengutip derma melalui penjualan tiket, lelong dan barangan yang didermakan oleh penaja serta rakan kerjasama lain.

Antara barangan menarik yang dilelong ialah tiket untuk perlawanan Rugbi Piala Dunia 2O11 di New Zealand dan perlawanan tahun depan yang telah dijadualkan di Hong Kong.

Derma yang dikumpul sewaktu majlis makan malam tersebut disalurkan kepada Agathians Shelter (Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Agathians) Petaling Jaya, Selangor; Persatuan Dyslexia Malaysia (MDA) dan Pusat Penjagaan Kanak-Kanak Cacat Taman Megah.

Ketiga-tiga pertubuhan itu telah dipilih secara rasminya oleh penaja.

Terdahulu, tiga bintang rugbi tersebut telah turun padang bersama lebih 100 remaja dan kanak-kanak untuk berkongsi pengalaman dalam klinik rugbi istimewa.

Penglibatan kanak-kanak dari usia tujuh hingga 17 tahun tersebut memang satu pengalaman berharga dan tidak dilepaskan mereka walaupun terpaksa berpanas di bawah bahang mentari.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: