Sunday, November 29, 2009

Sofea Jane gemuruh


SOFEA JANE


DIVA memang hormat betul dengan pelakon tersohor Sofea Jane kerana kredibilitinya selama ini. Diva juga suka Sofea sebab dia tidak sombong walaupun sudah mempunyai kelasnya tersendiri dalam industri seni. Malah, yang membuat Diva kagum apabila pelakon senior sepertinya yang kalau setakat nak berlakon macam makan kacang, masih ada rasa cemas dan memerlukan fokus untuk melunaskan kerjanya.

Kisahnya, baru-baru ini teman Diva menghubungi Sofea untuk membuat fotografi. Tidak menolak fotografi tersebut, Sofea sebaliknya rancak memberitahu dia sedikit cemas berlakon untuk teater Natrah yang cuma dipentaskan dua jam.

"Walaupun durasinya cuma dua jam, kerja tetap kerja. Cemas juga saya sebab kita harus memberikan yang terbaik untuk kerja yang sudah dipertanggungjawabkan. Saya tidak kisah untuk buat fotografi, tapi terus-terang saya katakan, saya mahu beri tumpuan kepada teater ini dan tidak mahu terganggu sehingga saya hilang fokus. Tapi kalau ada masa, apa salahnya," lebih kurang begitu jawab Sofea kepada teman Diva.

Hai, tak sangka, pelakon hebat sepertinya pun ada rasa gemuruh untuk berlakon sedangkan lakonan sudah sebati dengan dirinya. Alangkah bagus kalau pelakon-pelakon baru mencontohi dedikasi pelakon seperti Sofea.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: