Monday, November 30, 2009

Nalinder pilihan juri

Gadis ini dipilih sebagai pemenang kerana memiliki personaliti yang penuh keremajaan, keyakinan yang tinggi dan kebijaksanaan.


SEBANYAK 10 peserta akhir berpeluang memperagakan koleksi percutian Levi's.


PERJALANAN 10 gadis yang menyertai rancangan realiti pertama Maybelline New York Simply Fabulous sudahpun berakhir. Pengacara majlis, Sarah Lian dan Henry Golding mengumumkan Nalinder Manoharan menjuarai rancangan realiti tersebut di Euphoria, Sunway Lagoon Resort, Subang Jaya, Selangor baru-baru ini.

Nalinder dipilih sebagai pemenang kerana memiliki personaliti yang penuh keremajaan, keyakinan yang tinggi dan kebijaksanaan. Panel hakim pada malam itu ialah jurulatih dan tatarias artis dari Maybelline New York, Kimberley Foo; pelakon dan pengacara TV, Sazzy Falak; jururias selebriti, Stevensunny dan Pengarah Pengurusan Strategik McCann Worldgroup, Abhinav Sharma


PARA peserta lain bergambar kenangan dengan pemenang pada majlis yang berlangsung di Subang Jaya, Selangor.


"Pengalaman ini amat bermakna untuk Maybelline dan 10 peserta yang menjayakannya. Tujuan utama rancangan ini adalah menyediakan platform kepada peserta untuk mencapai impian mereka.

"Bagi pihak Maybelline, saya harap penonton mendapat inspirasi dengan menonton rancangan ini," kata Pengurus Besar Maybelline New York di Malaysia, Kua Theng Hong.


NALINDER MANOHARAN dinobatkan sebagai pemenang utama rancangan realiti Maybelline New York Simply Fabulous.


Sementara itu, Pengurus Besar 8TV, Lam Swee Kim, berkata: "Ini adalah rancangan realiti dalam talian 8TV yang pertama. Memang kami sungguh teruja, lebih-lebih lagi Maybelline New York Simply Fabulous mementingkan keyakinan, kreativiti dan semangat kerjasama. Kami harap rancangan ini dapat mendorong gadis-gadis Malaysia mencapai impian mereka."

Rancangan Maybelline New York Simply Fabulous memulakan pencarian gadis-gadis hebat yang berumur dari 18 hingga 30 tahun pada Julai 2009 di seluruh pelosok negara. Ia mencari gadis-gadis yang bercita-cita tinggi dan ingin mencapai impian mereka seperti menyambung pelajaran, memulakan perniagaan atau membuat sesuatu yang diingini. Lebih daripada 1,200 penyertaan diterima, namun hanya 100 peserta disenarai pendek dan dipanggil semula untuk sesi kedua uji bakat. Beberapa peringkat temu duga turut diadakan dan hanya 10 peserta terbaik berpeluang meneruskan cabaran ke peringkat akhir rancangan realiti dalam talian itu.

Sebanyak 10 peserta Maybelline New York Simply Fabulous yang terpilih itu datangnya dari pelbagai latar belakang iaitu Calista Wei Fen Leah Liew (22), Kimberley Cham Siang Fen (24), Susilawati Mohd Ariff (23), Steffanie Vanessa Schubert (19), Nalinder Manoharan (27), Preeta Sharenia Nithianantham (21), Zhareen Anshary (18), Ng Bei Shan (22), Nik Syifa Unnur Nik Aziz (22) dan Nurdiana Ashraf Abu Bakar (25).


ANUGERAH So Gorgeous menjadi milik Nurdiana Ashraf.


Dalam pertandingan itu, para peserta dikehendaki melalui cabaran tertentu seperti ujian kemahiran menghias diri, pengetahuan mengenai fesyen, kemahiran bersosial dan berkomunikasi. Oleh kerana rancangan itu disiarkan menerusi khidmat dalam talian, maka para peserta disarankan menggunakan teknologi siber Internet untuk menjana populariti bagi meraih undian orang ramai. Mereka diminta mencipta laman sesawang sendiri untuk berkomunikasi dengan peminat seperti melalui laman sosial Facebook, Youtube dan blog mereka. Ini kerana undian dalam talian merangkumi 30 peratus daripada jumlah keseluruhan dan selebihnya adalah keputusan panel hakim.

Pemenang utama Maybelline New York Simply Fabulous memenangi hadiah lumayan berupa wang tunai sebanyak RM10,000 dan produk bernilai RM50,000. Selain itu, pemenang juga akan diterbangkan ke New York untuk menghadiri jemputan ke Minggu Fesyen New York dan berpeluang bertemu dengan jururias terkemuka Maybelline.

Pada malam itu juga, beberapa anugerah lain disampaikan kepada pemenang. Anugerah Striking Confidence dimenangi oleh Calista Liew. Ia dipilih oleh sekumpulan bloggers yang mengikuti rancangan itu sejak awal lagi. Manakala Anugerah So Gorgeous yang diadili oleh rangkaian penjual Maybelline New York, Watsons, dimenangi oleh Nurdiana Ashraf. Setiap pemenang menerima produk Maybelline New York bernilai RM1,200.

Rakaman rancangan pertandingan akhir boleh ditonton menerusi laman www.8tv.com.my/simplyfabulous.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: