Sunday, November 29, 2009

Nurul Sudah Temui Pasangan Yang ‘Secocok’?

SEJAK kebelakangan ini, penyanyi dan pelakon Nurul kelihatan berseri-seri, adakah dia sedang bercinta?

Seperti di laman FaceBooknya, dia ada meluahkan perasaan gembira, berseri-seri dan seperti dilamun cinta.

Malah, dalam laman web itu juga, dia ada menyebut bahawa sesuatu akan berlaku di awal bulan Disember ini berkenaan dia dan cinta barunya.

Ada juga sumber dari internet yang mendakwa pernah terserempak dengan Nurul dengan penampilan yang menarik dan berseri-seri sejak sebulan dua ini.

Ibu tunggal kepada seorang anak, Ayu Nazirah ini seperti sudah mampu mengumpul kekuatan dan nampak jalan yang terbentang di hadapannya.

Penyanyi yang baru sahaja muncul dengan album terbarunya, ‘Tika Cinta’ ini kini dikhabarkan sudah menemui pasangan yang ‘secocok’ dan selesa dengannya.

“Ada orang selalu nampak Nurul di Kota Damansara. Sibuk bagaimanapun, beberapa kali dalam seminggu mesti dia akan ‘dating’ di Kota Damansara.

“Selepas itu, kenalannya juga selalu bertanya kepada jurumekap Nurul, Dik Sha sama ada penyanyi itu sudah berjumpa dengan lelaki idamannya.

“Mungkin ada yang tahu Nurul baru sahaja putus cinta dengan seorang lelaki. Jadi, selepas bertemu dengan cinta barunya itu, Nurul lebih yakin dengan dirinya yang bergelar ibu tunggal,” kata sumber itu. Namun apabila ditanya kepada Nurul, dia enggan mengulas banyak mengenai pengumuman itu dengan memberitahu:

“Insya-Allah, saya akan umumkan sesuatu pada 16 Disember ini dan lokasinya di Kuala Lumpur itu akan diberitahu kemudian.

“Saya minta semua peminat dan media dapat hadir ke majlis itu dan berharap semua orang dapat menantikan pengumuman itu kerana saya terpaksa rahsiakan buat masa ini,” jawabnya ringkas.

Mengenai perubahan dirinya yang berseri-seri itu, Nurul hanya tertawa kecil lantas tidak mampu menyembunyikan perasaan gembiranya itu.

“Bila dah solo ni orang akan perhatikan saya dan membuat pelbagai andaian sedangkan saya sama sahaja.

“Kalau orang kata saya berseri, mungkin sebab saya gembira dan selalu buat ‘exercise’ dan menunggang kuda.

“Saya mengaku memang gembira sangat sekarang tetapi tidak boleh huraikan sebabnya lagi.

“Semua orang kena tunggu berita baik ini dan saya sengaja buat ia lebih ‘suspens’. Apa-apa kena tunggu hari itu sebab sekarang kami tengah berbincang tentang hal ini. Barulah ‘surprise’,” ujarnya lagi.

Sementara itu, penyanyi yang pernah popular dengan lagu ‘Kerana Terluka’ ini tidak menafikannya dia kerap kali berlegar di Kota Damansara.

“Saya selalu ke situ berjumpa kawan-kawan dan pergi gym. Takkan saya nak beritahu orang semua perkara yang saya buat..saya pula jenis yang suka berjalan seorang diri.

“Jadi, mungkin ramai orang yang tertunggu-tunggu siapa teman lelaki saya,” tuturnya yang baru menerima lamaran untuk berlakon sebuah filem yang turut dirahsiakan.

Kata Nurul, dia sedang berbincang untuk berlakon dalam filem itu. Jika ditanya mengenai dirinya, memang dia sudah bersedia untuk berlakon filem selepas kali terakhir berlakon filem ‘Sate’.

“Buat masa ini, saya masih sibuk mempromosikan album ‘Tika Cinta’ dan sedang memikirkan untuk membuat bisnes lain yang berkaitan dengan industri seni,” beritahunya yang sebolehnya ingin 100 peratus menceburkan diri dalam bidang nyanyian.

Bosan digelar bekas isteri Ajai

Dalam masa yang sama, Nurul yang pernah bercerai dengan penyanyi dan komposer Ajai kini mahu orang ramai berhenti daripada menggelarkan dirinya sebagai bekas isteri Ajai.

“Saya tak nak peminat teringatkan saya bekas isteri Ajai sebab dia (Ajai) dah kahwin dan mempunyai isteri.

“Cukuplah orang tahu dan saya sendiri tahu yang saya pernah menjadi isteri orang. Saya tak kisah orang cerita saya ada anak...itu lain cerita.

“Kalau dikaitkan dengan Ajai lagi, saya takut peminat menjadi emosional nanti. Jadi, kalau boleh saya tak mahu ingatkan mereka lagi dan berharap semua orang termasuk media tidak menggelarkan diri saya sebagai bekas isteri Ajai lagi selepas ini..,” akhiri Nurul yang mahukan sinar baru dalam hidupnya.

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: