KUALA KEDAH - Kira-kira 1,000 penduduk Taman Sri Marina Fasa Satu dan Dua di sini, berang apabila bekalan air bersih di kediaman mereka terputus sejak 10 hari lalu.
Apa yang mengecewakan, tiada sebarang notis peringatan diberi kepada mereka oleh Jabatan Bekalan Air Kedah (JBAK) sehingga pelbagai urusan seharian penduduk mengalami masalah.
Malah lebih memeritkan, sambutan Aidiladha lalu amat suram kerana pelbagai persiapan tidak dapat dilakukan ekoran masalah itu.
Seorang penduduk, Zahir Mat, 47, berkata, beliau sekeluarga terpaksa membeli makanan bungkus pada pagi Hari Raya Aidiladha kerana tidak dapat memasak.
"Kalau ada notis, kami boleh sediakan tong besar tetapi sudah 10 hari kami menunggu, keadaan masih tidak berubah termasuk pada Hari Raya Aidiladha lalu dan sehingga ke hari ini," katanya ketika ditemui di kediamannya semalam.
Zahir menambah, meskipun JBA menghantar air menggunakan lori kepada penduduk, namun ia tidak mencukupi untuk menampung keperluan mereka.
"Lebih teruk, bekalan itu dihantar pada waktu yang tidak sesuai iaitu pukul 1 pagi.
"Bukan penduduk tidak berterima kasih kerana hantar air tetapi ia tidak mencukupi bagi menampung keperluan seharian kami," katanya.
No comments:
Post a Comment
Tinggalkan Komen Anda Sini: