Thursday, January 29, 2009

Obses kepada orang Jepun


COURTNEY LOVE


SATU hal yang memeranjatkan apabila membaca blog artis Courtney Love di laman web Myspace miliknya.

Penyanyi lagu Hole ini memberitahu, dia begitu teruja dengan selebriti Jepun setelah menyaksikan sebuah filem.

“Ada sesiapa orang Jepun yang tahu tentang ‘Nana’ dari Ai Kawazawas yang diadaptasi dari filem Teen Rock? Saya sukakan Ai dan saya berharap sangat untuk berjumpa dengannya.

“Dengar cerita dia turut membuat lagu. Saya begitu obses dengan selebriti wanita Jepun itu. Alangkah seronoknya kalau dapat mengenali mereka.”

‘Nana’ adalah watak dalam drama bersiri animasi manga yang ditulis dan diilhamkan Ai Yazawa. Ai Yazawa juga telahpun menghasilkan dua filem animasi yang cukup digilai ramai, bukan saja kanak-kanak tetapi juga orang dewasa.

Courtney yang pernah berkahwin dengan salah seorang anggota kumpulan Nirvana, Kurt Cobain, pada tahun 1994 juga memberitahu: “Minta maaf jika saya kelihatan bersifat perkauman bila menjadi peminat penyanyi pop, Gaijin. Mungkin jiwa Jepun ada dalam diri saya.”

Baru-baru ini, penyanyi berusia 44 tahun ini memberitahu bahawa dia tidak akan membawakan lagu yang dihasilkan oleh wanita.

Ini kerana dia merasakan lagu ciptaan komposer wanita tidak sebagus mana.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: