Friday, January 30, 2009

Habib Jewels taja lebih RM3 juta aksesori kahwin Linda Jasmine

Set persandingan (safir biru dan berlian)berupa rantai berharga RM2.35 juta, anting-anting: RM629,000, gelang: RM74,800, cincin: RM21,000 digayakan oleh jurutari profesional Linda Jasmine. -foto The Star oleh NORAFIFI EHSAN

[EKSKLUSIF] AMPANG: Dianggarkan lebih RM3 juta harga barang kemas tajaan Habib Jewels yang akan digayakan oleh jurutari profesional Linda Jasmine, 37 semasa majlis perkahwinannya dengan aktor Que Haidar, 30 pada 14 Februari depan di Bora Ombak, di sini.

Antara aksesori tersebut untuk tiga persalinan dan upacara berbeza adalah:

Kejelitaan Linda Jasmine bagaikan puteri raja ketika mengenakan taira dan anting-anting tajaan Habib Jewels.

Akad nikah

Anting-anting: RM127, 830

Gelang: RM165,000

Persandingan (Set safir biru dan berlian)

Rantai: RM2.35 juta

Anting-anting: RM629,000

Gelang: RM74,800

Cincin: RM21,000

Keunikan tiara berharga RM156,395 yang diperbuat dari South Sea Pearls akan digayakan oleh Linda Jasmine ketika acara memotong kek.

Memotong kek (Set ‘white south sea pearl’)

Tiara: RM156,395

Anting-anting: RM88,325

Menurut Linda, Habib Jewels menjadi pilihan kerana pelbagai pilihan koleksi aksesori yang terdapat di situ.

Keayuan si jelita Linda Jasmine yang menambat hati aktor Que Haidar.
Kehadiran Linda tidak ditemani Que Haidar kerana pelakon itu sibuk dengan pengambaran.

"Bukan sahaja saya yang gemar memilih aksesori Habib Jewels untuk koleksi peribadi malah ahli keluarga terutama ibu saudara saya selalu ke sini," kata Linda ketika hadir untuk memilih barang kemas di Habib Jewels, Ampang Point, di sini semalam.

Ketika sesi pemilihan dilakukan, Linda ditemani oleh rakan sekerjanya, Zuhana dan penolong pengurus komunikasi dan pemasaran Habib Jewels, Yasheedah Yashaiya.

Linda Jasmine begitu teruja mendapat tajaan Habib Jewels.

Linda mengaku beliau agak cerewet membuat pilihan. Bagi beliau, sikap tersebut penting untuk menentukan aksesori yang benar-benar cantik dan sepadan dengan pakaian yang bakal disarungkan semasa majlis perkahwinannya nanti.

"Saya tak mahu nanti orang mengata ‘itu’ dan ‘ini’ semasa majlis berbahagia kami. Kalau boleh saya nak nampak ringkas tetapi menarik dipandang orang," luahnya yang sebolehnya ingin tampak kelihatan seperti seorang 'Ratu' pada majlis yang penuh bermakna itu.

Tinggal kira-kira dua minggu lagi, dan sehingga kini sudah 75 peratus persiapan perkahwinan yang dilakukan oleh beliau dan bakal suaminya.

Tuah badan Linda Jasmine dapat menggayakan aksesori tajaan Habib Jewels.

Setakat ini, cincin nikah untuk kedua bakal mempelai ini telah dibeli, dan pakaian pengantin perempuan yang dijahit menggunakan khidmat tiga pereka iaitu Datin Kirana (baju nikah), Saiful Bahrin (Sanding) dan Calvin Thoo (potong kek) juga telah disiapkan.

Selain itu, antara pihak yang turut terlibat di dalam majlis perkahwinan pasangan berbeza usia tujuh tahun ini adalah Lord’s Tailor (pakaian Que), AZ Saloon and Bridal House (mengurus resepsi di Johor), Jakel (fabrik), Polkadotted Creative Solutions oleh Jeslina Hashim (dekorasi)dan The Blooming Cake.

"Saya dimaklumkan ketiga-tiga pakaian yang akan saya pakai nanti telah disiapkan tetapi setakat ini saya belum tengok dan cuba lagi.

"Kad jemputan juga telah siap dicetak tetapi belum diedarkan kesemuanya. Saya anggarkan dalam 400 tetamu yang dijemput ke majlis nikah kami nanti.

"Kalau boleh saya nak jemput semua tetapi tak dapat buat. Jadi, saya ingin memohon maaf kepada mereka yang kami tidak dapat jemput," beritahu Linda yang akan membawa turun ahli keluarganya dari Amerika Syarikat semasa majlis itu nanti.

Resepsi perkahwinan sebelah Que pula akan diadakan di Felda Taib Andak, Johor pada 15 Mac.

Majlis resepsi di Bora Ombak sempena Hari Valentine akan diserikan oleh anak didik Linda dari Akademi Fantasia iaitu penyanyi Amylea, Farhan dan Riz.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: