Friday, July 31, 2009

Saksi cuma 'syaki' Memey-Norman berkhalwat

Norman Hakim dan Memey semasa kes perbicaraan pada 3 Julai 2009.

GOMBAK: Keterangan saksi hari ini sukar untuk membuktikan yang pasangan tertuduh, aktres Memey Suhaiza dan aktor Norman Hakim melakukan kesalahan di bawah Seksyen 29 1 (a) dan (b) membabitkan berkahlwat.

Saksi, Abdul Rahman Lai dalam perbicaraan kes itu berkata dia hanya mengesyaki pasangan Memey-Norman melakukan kesalahan itu sekitar pukul 2 hingga 2.30 pagi ketika disoal oleh Timbalan Pendakwaraya.

Rahman juga memaklumkan dia bersetuju dengan soalan peguam syarie yang dia terjumpa Memey pada pukul 2.45 pagi di tingkat bawah manakala Norman di tingkat atas pada pukul 3 pagi sekali gus tidak menunjukkan mereka melakukan kesalahan itu.

Rahman yang bertugas sebagai ketua operasi di Jabatan Agama Islam Selangir itu juga mengaku tidak mengabil sebarang barang bukti kes di lokasi kejadian termasuk gambar sewaktu menahan pihak tertuduh.

Berdasarkan fakta kes, Norman Hakim atau Mohamed Norhakim Zaidon, 33, ditemui di bilik atas, manakala Memey atau Suhaiza Suhaimi, 21, ditemui di tingkat bawah iaitu sedang duduk atas kerusi di kaunter pada masa yang berbeza.

Abdul Rahman yang juga saksi pertama pihak pendakwaan memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini, hari ini.

Pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa Syarie, Muhamad Nazri Basrawi. Perbicaraan di hadapan Hakim Syarie Salehudin Yatim

Norman dan Memey tidak mengaku bersalah atas tuduhan berkhalwat di pejabat beralamat 4-1A, Jalan UP 1/2 Taman Ukay Perdana, Hulu Klang, jam 3 pagi, 30 Oktober 2008.

Rahman juga mengaku tidak pernah memberikan sebarang kenyataan akhbar selepas melakukan tangkapan itu supaya kenyataan itu tidak diputarbelitkan dan bimbang bercanggah dengan fakta.

Dia juga tidak mengetahui sama ada salah seorang anggotanya, Khairul Nizam memberiksn kenyataan dalam sebuah rancangan TV.

"Saya tak tahu (Khairul Nizam memberikan kenyataan media) dan biasa menonton program itu," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: