Friday, July 31, 2009

Lebih jimat dengan pas RapidKL




PETALING JAYA - Para penumpang bas Rangkaian Pengangkutan Integrasi Deras Sdn. Bhd. (RapidKL) bakal menikmati penjimatan sehingga 50 peratus apabila mereka membeli pas perjalanan bulanan mulai 1 September ini.

Terdapat dua pas baru yang dilancarkan oleh RapidKL iaitu Tempatan dan Konsesi sebagai tambahan kepada pas-pas bulanan untuk bas (semua zon), transit aliran ringan (LRT) dan integrasi, sekali gus menjadikan sebanyak lima pas bulanan secara keseluruhannya.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Suffian Baharuddin berkata, pas-pas bulanan tersebut akan mula dijual bermula pada 20 Ogos ini dan menawarkan penjimatan sehingga 50 peratus berbanding jika membayar tambang mengikut zon.

"Penumpang yang kerap menggunakan perkhidmatan bas RapidKL digalakkan untuk membeli pas bulanan yang sememangnya menjimatkan berbanding membeli tiket setiap kali mahu menaiki bas.

"Pas bulanan perkhidmatan bas Tempatan dijual pada harga RM40, pas bulanan bas untuk semua laluan bas Tempatan, Bandar dan Utama RM100, Pas Bulanan Integrasi untuk semua laluan bas Tempatan, Bandar dan Utama serta perkhidmatan LRT aliran Kelana Jaya dan Ampang pula berharga RM150," katanya ketika ditemui pada sidang akhbar di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: