Tuesday, June 11, 2013

Seri perincian daisi

RENDA bunga daisi di pergelangan baju menyerlahkan penampilan.


PERCIKAN rona-rona terang seperti kuning, merah, merah jambu dan hijau tiffany pada dres Quratul Daisy itu seolah-olah menghidupkan aura kewanitaan penuh elegan.
Ditambah pula dengan perincian ringkas bunga daisi pada kedua-dua pergelangan tangan dres tersebut, nilai eksklusif busana Muslimah itu kian terpapar.
Apa yang menarik pada dres keluaran butik KZ Nabihah itu ialah materialnya yang ringkas dan keselesaan pengguna. Likra khas yang diimport dari Korea menjadikan Quratul Daisy tidak panas dipakai malah sesuai digayakan pada majlis-majlis formal.
"Fabrik likra yang kami gunakan tidak melekap pada badan seperti kebanyakan likra. Sehubungan itu, kesopanan seseorang wanita masih terjaga tambahan pula potongan setiap pakaian kami memang sengaja dibuat longgar bagi menutup pinggang.
"Pelanggan kami masih boleh berfesyen dan pada masa yang sama, menutup aurat mengikut syariat yang ditetapkan Islam. Memang pakaian kami tiada yang direka pendek," jelas pengasas KZ Nabihah, Nabihah Ab. Rahman, 24, ketika ditemui Kosmo!.
Selain warna-warna terang, Quratul Daisy juga didatangkan dalam rona gelap seperti coklat, biru gelap dan hitam. Perincian renda bunga daisi yang melingkari kawasan pergelangan baju pula disesuaikan mengikut warna utama dres.
"Bahagian lain pada dres ini tidak diberi sebarang perincian agar ia tidak terlalu sarat dan praktikal dipakai secara harian," tambah Nabihah yang memiliki Diploma Pertanian daripada Kolej Risda Melaka.
Dres yang disediakan dua helai itu juga menekankan penggunaan kain polos senada dengan baju. Memandangkan trend peplum kembali diminati golongan wanita pada masa kini, Quratul Daisy juga menggunakan jenis potongan tersebut cuma ia disuntik elemen sopan.
Saiz bagi Quratul Daisy bermula daripada XS sehingga 6XL. Ia dijual pada harga RM175 sepasang. Kata Nabihah: "Kami turut menjual tudung dan selendang moden pada harga serendah RM9."

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: