Wednesday, June 5, 2013

Mandian melembap kulit


SEORANG petugas Dove melakukan pemeriksaan tahap kekeringan kulit ke atas pelanggan semasa pelancaran produk sabun mandiannya baru-baru ini.


LAZIMNYA, mandian menggunakan sabun berfungsi untuk menghindar diri daripada kekotoran, bau peluh serta memberikan kesegaran yang berpanjangan.
Namun, ramai yang tidak sedar mandian berkali-kali menggunakan sabun juga boleh memberi impak kepada kulit kerana kandungan dalam sabun tertentu menyebabkan kulit mudah kering.
Ia menghilangkan kelembapan semula jadi kulit dan merosakkan kandungan protein dan lipid di lapisan luar kulit semasa pembersihan.
Oleh itu, kesedaran dalam mengurangkan kerosakan kulit semasa membersihkan badan amat penting dalam mengekalkan kecantikan kulit.
Dalam satu ujian perbandingan dengan susu, didapati kulit yang dibersihkan dengan Nutrium Moisture Dove baharu menunjukkan kadar kelembapan, penyerapan dan kelembutan yang jauh lebih tinggi berbanding kulit yang dibersihkan dengan susu.
Jika selama ini kita percaya kandungan susu membantu melembutkan kulit, kini penemuan Nutrium Moisture Dove membuktikan ia lebih hebat.
Ia menggabungkan manfaat pembersihan teknologi DEFI (Directly Esterified Fatty Isethionate) yang ditemui dalam sabun kecantikan Dove. Teknologi itu membantu melembapkan dan menjaga kecantikan kulit dalam jangka masa panjang.
Kombinasi ramuan unik diserap ke dalam kulit untuk menambah kembali kandungan lipid yang hilang semasa mandi.
"Masalah kulit kering yang disebabkan pembersihan dapat dilihat melalui keadaan kulit yang kering, gatal, mengelupas dan terasa ketat," kata Perunding Dermatologis, Hospital Pantai, Kuala Lumpur, Dr. Nazirin Ariffin tentang penjagaan kulit.
Pengurus Aturan Penyelidikan dan Pembangunan (R&D), Penjagaan Kediaman dan Diri serta Ketua Tapak R&D Unilever (M) Sdn. Bhd., John Goh pula memberitahu, sesetengah mandian badan juga mempunyai ramuan melembapkan kulit, tetapi ia larut dalam air dan akan hilang apabila dibilas.
Sabun mandian seperti itu tidak menangani masalah kehilangan kandungan lipid semasa mandi.
"Dengan pengenalan Nutrium Moisture, kehilangan kelembapan kulit ketika mandi kini tidak menjadi satu kebimbangan," kata John.
Teknologi Nutrium Moisture Dove boleh diperoleh dalam varian mandian Beauty Nourishing, Gentle Exfoliating, Sensitive Skin, Fresh Touch, Energize dan Revive pada harga RM22.90 bagi botol satu liter dan RM5.90 untuk varian 200 mililiter.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: