SHENZEN - CHINA. Seorang lelaki Shenzhen sanggup menghabiskan 1juta Yuan (RM 648,116) melakukan pembedahan plastik semata-mata mahu menjadi persis jutawan China, Jack Ma
Huan Jian berkata, tindakan mengubah rupa parasnya itu diharap dapat menarik perhatian Ma selepas sebelum ini jutawan itu dilaporkan membiayai pendidikan seorang kanak-kanak yang mirip mukanya ketika kecil.
"Ada Jack Ma, mini Jack Ma. Saya mahu menjadi di antaranya," katanya dipetik The Chongqing Morning Post.
Huang yang bekerja sebagai jurujual menjelaskan, dia membelanjakan wang membuat pembedahan komestik di Korea Selatan bagi memiliki ciri-ciri seperti pengasas Alibaba itu.
Huang berharap pembedahan komestik yang dilakukan itu akan dapat membantunya berjumpa dengan idolanya itu,
Sebelum ini, lelaki kedua terkaya di China, Jack Ma membiayai seorang kanak-kanak berusia lapan tahun kerana memiliki wajah seirasnya.
Fan Xiaoqin atau  dikenali 'mini Jack Ma' menjadi perhatian selepas gambarnya yang dimuatnaik di atas talian mempunyai persamaan ketara dengan pengasas Alibaba itu.

Huang turut bercadang untuk mendaftar di Hupan University iaitu sekolah perniagaan yang diasakan Ma untuk melatih usahawan muda.
Bagaimanapun tindakan lelaki itu mengudang beberapa kritikan dan kebanyakan berkata ia sesuatu tindakan yang berisiko dan tidak berbaloi.