Wednesday, September 30, 2009

Berpantang maut sebelum ajal


KENDERAAN Toyota Hilux yang dipandu Rosli remuk selepas jatuh dari jejambat Lebuh Raya Utara-Selatan di Tasek Gelugor, Pulau Pinang semalam.


TASEK GELUGOR - Seorang pemandu, Rosli Nordin, 35, nyaris maut apabila kenderaan pacuan empat rodanya terbabas dan jatuh dari jejambat setinggi kira-kira 30 meter di Lebuh Raya Utara-Selatan antara Kepala Batas dan Bandar Perda di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10 pagi itu, mangsa yang dalam perjalanan ke arah Bukit Mertajam gagal mengawal kenderaannya sebelum melanggar penghadang jejambat dan terjunam ke bawah.

Semasa ditemui, Rosli yang juga kakitangan Bahagian Kesihatan, Majlis Perbandaran Seberang Perai itu berkata, ketika kejadian hujan agak lebat menyebabkan dia hanya memandu pada kelajuan sekitar 60 kilometer sejam.

"Tiba di tempat kejadian, secara tiba-tiba saya tidak dapat mengawal kenderaan, saya cuba tekan brek tetapi gagal disebabkan keadaan jalan licin lalu merempuh penghadang jejambat dan kenderaan terus terhumban ke bawah," katanya.

Berikutan kejadian, kenderaan jenis Toyota Hilux yang dipandunya remuk tetapi dia cuma mengalami calar di bahagian muka.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: