Monday, December 29, 2008

Apa Sudah Jadi! Dangdut parang di Titiwangsa


BEBERAPA warga Indonesia yang terlibat dalam serangan bersenjata pada Konsert Silaturahim di Taman Tasik Titiwangsa Kuala Lumpur dibawa ke balai polis untuk siasatan lanjut semalam.


KUALA LUMPUR - Konsert Silaturahim di Taman Tasik Titiwangsa di sini semalam bertukar kecoh apabila sekumpulan lelaki warga Indonesia muncul dengan bersenjatakan parang, besi dan kayu.

Tanpa diketahui puncanya, mereka menyerang sekumpulan penonton yang sedang minum di kawasan hujung padang tempat konsert tersebut berlangsung.

Akibatnya, tiga orang mengalami kecederaan dan terpaksa dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk mendapatkan rawatan.

Ramai lagi yang berada di kawasan tersebut bertempiaran lari untuk menyelamatkan diri kerana takut menjadi mangsa serangan.

Konsert yang dianjurkan oleh Kedutaan Indonesia dengan kerjasama sebuah syarikat telekomunikasi itu merupakan konsert tahunan khusus bagi warga Indonesia yang tinggal di negara ini.

Tujuan penganjuran konsert tersebut adalah untuk mengeratkan hubungan silaturahim sesama warga Indonesia yang bekerja di Malaysia.

Antara penyanyi popular Malaysia yang membuat persembahan pada konsert tersebut ialah penyanyi dangdut Iwan dan beberapa penyanyi dari beberapa daerah kecil di Indonesia.

Menurut seorang saksi kejadian yang enggan dikenali, para penonton pada mulanya tidak menyedari ada pergaduhan berlaku kerana asyik menyaksikan persembahan konsert.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: