Saturday, November 27, 2010

Cipta personaliti sendiri

SELESA...ruang dalam gedung Bossini.
SELESA...ruang dalam gedung Bossini.

REKAAN pakaian musim sejuk mungkin agak asing bagi masyarakat Malaysia yang tinggal di kawasan beriklim khatulistiwa.

Namun ia mampu menjadi sumber inspirasi kepada sesetengah golongan yang mementingkan gaya dan penampilan.


Mengambil kira faktor berkenaan, jenama pakaian terkemuka, Bossini berusaha menghasilkan rekaan baru yang unik dan lain daripada yang lain khusus bagi memenuhi keperluan penggunanya di seluruh negara. Pengurus Besar Bossini Malaysia, Barbara Chan, berkata koleksi musim sejuk kali ini akan menampilkan rekaan yang berwajah ceria sesuai dengan tema dibawanya sejak mula bertapak di negara asal, Hong Kong yang hingga kini menjengah usia 23 tahun.

  • Foto

    IKON...Lee dan Janice ceria selepas pengenalan mereka sebagai personaliti kempen Bossini, Be Happy Me.

  • Foto

    JELITA...Janice selesa menjadi dirinya sendiri dengan koleksi Bossini tersarung di badan.

  • Foto

    RANGGI...antara pilihan kemeja-T juga celana yang padan dengan gaya muda-mudi masa kini.

"Koleksi musim sejuk Bossini tidak pernah suram kerana kami sentiasa berusaha tampil dengan rekaan terkini yang memainkan warna ceria. "Ini kerana kami percaya ia lebih menaikkan mood musim sejuk, berbanding jaket labuh bersama padanan warna gelap.


"Menerusi 50 pereka khas beribu pejabat di Hong Kong, rekaan pakaian Bossini akan sentiasa diperbaharui mengikut musim. "Tenaga pakar inilah yang bertanggungjawab memerhati trend fesyen di Eropah dan tempatan untuk digabungkan menjadi sesuatu yang diterima ramai.


"Paling utama, setiap ilham rekaan mesti menekankan keselesaan, bergaya dan direka khusus supaya menepati cuaca tropika untuk pasaran Asia," katanya.Bercerita lanjut, Barbara memberitahu ciptaan kali ini memberi lebih peluang kepada pelanggan untuk mencipta gaya dan personaliti mereka sendiri yang sesuai serta selesa bagi digayakan sepanjang cuti musim sejuk sehingga Februari.


Menerusi koleksi baju-T yang berwarna-warni dengan rekaan grafik berbeza pada setiap satunya, pelanggan pelbagai peringkat usia boleh menterjemahkan gaya yang mereka inginkan bersama denim berpotongan menarik mengikut cita rasa semua.

Tidak ketinggalan hoodie yang sentiasa memanaskan badan ketika dingin. Namun di Malaysia, pemakaiannya tentu saja bergantung kepada cuaca, tetapi tidak mustahil ia dilihat sebagai satu fesyen sekiranya pemakai bijak menggayakannya.


Ketika ini, Bossini turut melancarkan potongan sehingga 40 peratus bagi hoodie berharga antara RM129 dan RM139, selagi stok masih ada.


Bermula 4 November lalu, koleksi musim sejuk Bossini sudah mula memasuki pasaran serantau termasuk China, Singapura dan Malaysia selepas dilancarkan secara rasminya di gedung Bossini di Mong Kok, Hong Kong.


"Pelanggan dijanjikan kepuasan berpanjangan ketika melangkah ke gedung beli-belah yang mempamerkan jenama kami dan mereka tentu lebih teruja dengan koleksi pakaian yang menceriakan," katanya.


Serentak pelancaran itu, Bossini turut mengadakan kempen Be Happy Me yang menampilkan wajah baru personaliti terkemuka Hong Kong.


Antaranya adalah pelakon yang juga penulis lagu, Aarif Lee; aktres dan model popular, Janice Man; pemain bola sepak, Chan Siu Ki serta pengembara merangkap pengacara televisyen, Helen To.


Pemilihan itu turut memperlihatkan semua personaliti popular terbabit sebagai ikon kempen yang akan berkongsi pengalaman masing-masing memilih gaya yang dapat menterjemahkan kegembiraan selain keselesaan dan keyakinan diri.


Wajah mereka turut disematkan dalam katalog musim sejuk Bossini, Be Happy Me, sekali gus menjadi panduan kepada pelanggan dalam menata rias diri masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: