Thursday, March 19, 2015

Azlan diam-diam berisi!


  • AzlanNorazlan Roslee atau lebih mesra disapa sebagai Azlan dilihat semakin menyepi dalam pentas dunia hiburan. 

SEJAK kebelakangan ini, nama Norazlan Roslee atau lebih mesra disapa sebagai Azlan dilihat semakin menyepi dalam pentas dunia hiburan.

Malah, kelibat vokalis The Typewritter itu juga kini jarang dilihat di kaca televisyen mahupun mana-mana program hiburan.

Mengakui hal tersebut, Azlan memberitahu, itu adalah salah satu strateginya dalam industri muzik selain sibuk menceburkan diri dalam bidang perniagaan.

"Mungkin ini (menyepi) adalah cara saya untuk kekal lama dalam bidang ini.

"Lagipun, dengan penubuhan syarikat rakaman Darkliquids Music Production Sdn Bhd (DMP), saya kini sudah ada hala tuju sendiri.

"Malah, mungkin kerana bisnes ini juga yang menyebabkan saya 'hilang' seketika," katanya semasa ditemui pada sidang akhbar Memorable Moment With Azlan & Dayang.

Menceritakan mengenai syarikat rakamannya itu, kata Azlan, DMP ditubuhkan hasil kerjasamanya dengan rakan kongsi, Datuk Mahadhir Mahideen, sejak Mei tahun lalu.

"Sebelum ini, saya lebih banyak terlibat dengan kerja-kerja di belakang tabir.

"Tetapi, untuk tahun ini fokus utama saya adalah kepada muzik.

"Itulah yang menyebabkan tertubuhnya DMP dan pada masa sama, kami turut berhasrat untuk mengambil artis naungan yang lain," katanya yang telah berpengalaman selama 15 tahun dalam industri.


Tampil album solo

Dalam pada itu, Azlan yang terkenal menerusi lagu-lagu indie bernada tinggi bakal mengeluarkan album solonya yang berkonsepkan balada rock, Diari, pada Mei depan.

Bagaimanapun, penyanyi berusia 32 tahun itu sempat memperkenalkan single baharunya, Melankoli yang bakal dimuatkan dalam album baharunya itu kelak.

"Saya akui ramai yang kenal saya menerusi lagu-lagu 'jerit-jerit'. Jadi, saya cuba membuat eksperimen dengan menyanyikan lagu-lagu perlahan demi memenuhi selera pendengar.

"Sebelum ini, konsep muzik yang ditampilkan lebih kepada memberi kepuasan kepada saya.

"Album itu nanti bakal menceritakan perjalanan menjadi seorang lelaki dewasa dan terdapat lima lagu di dalamnya termasuklah Melankoli," katanya.

Dalam perkembangan lain, Azlan akan meraikan Minggu Setiausaha yang akan diadakannya bersama Dayang Nurfaizah di Hotel Times Square, Kuala Lumpur pada 8 April ini bermula jam 12 tengah hari anjuran syarikat rakamannya.

Jelas penyanyi Idola itu, ini adalah persembahan pertama yang dijayakan sempena Minggu Setiausaha sejak menjadi penyanyi.

"Dulu, memang ada penganjur yang menawarkan untuk menjayakan persembahan minggu setiausaha, tetapi, ketika itu, kami tiada keyakinan diri.

"Seiring dengan peningkatan usia, tahap keyakinan itu juga berubah sejajar dengan keadaan sekeliling," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: