Wednesday, March 25, 2009

Dengarnya... Tak payah jadi 'kembar siam' kekasih


MEREKA berdua boleh dikategorikan sebagai pasangan bahagia. Mana tidaknya, sejak kebelakangan ini mereka kerap kelihatan bersama hatta di dalam majlis apa apa pun. Cik Normah pun tumpang gembira juga melihat betapa romantiknya pasangan merpati dua sejoli ini.

Tapi bukanlah kebahagiaan mereka berdua yang hendak Cik Normah cerita di sini sebab kisah cinta mereka berdua satu negara sudah tahu. Yang Cik Normah nak khabarkan ialah, si wanita ini pula semakin over dengan perangainya yang tak sudah-sudah hendak tumpang populariti si buah hati.

Kalau si jejaka ditemu bual media, ada saja caranya untuk menempel sekali dan menyampuk perbualan walaupun tak perlu sebenarnya. Satu hari, menurut cerita sumber Cik Normah yang berada di lokasi kejadian, adalah sekumpulan media yang ingin menemu bual mamat seorang ini dan seperti biasa, pasangannya itu juga ada menemaninya.

Apabila mendapat tahu yang wartawan ingin bertemu kekasih hati, dia pun apa lagi tergedik-gediklah nak turut serta dalam sesi itu. Tapi belum sempat dia nak tumpang sekali, wartawan yang hadir sudah awal-awal memberitahu yang dia tak diperlukan di situ.

Iyalah, nak buat apa menyemak kat situ, bukannya boleh membantu apa-apa pun. Kalau sekadar nak ulang balik apa yang dicakapkan si jejaka atau ‘pose’ cantik kat tepi itu, baik tak payah. Orang tengok pun rimas. Kepada si wanita ini, harap Cik Normah janganlah selalu sangat nak jadi ‘kembar siam’ pasangannya dan asyik nak berkepit tak sudah-sudah, meluat orang tengok.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: