|
KFC kini menawarkan sesuatu yang sukar ditolak oleh mana-mana kanak-kanak yang berkunjung ke restoran makanan segera itu bersama ibu bapa mereka. Ini kerana sejak Mei hingga Jun tahun ini, KFC melancarkan Patung Permainan Upin & Ipin Edisi Terhad hasil kerjasama sulung dengan syarikat yang memiliki jenama animasi terkenal, Les’ Copaque.
Menggunakan cogan kata Betul-Betul-Betul Best, patung permainan istimewa itu menjadi koleksi yang harus dimiliki oleh semua penggemar animasi Upin & Ipin.
Menurut Timbalan Presiden KFC Division, Alan Au, pengaruh dan populariti Upin & Ipin menyebabkan pihaknya tidak mahu ketinggalan menjalinkan kerjasama dengan mereka.
“Dalam kalangan kanak-kanak, pengaruh animasi Upin & Ipin begitu menonjol. Tambahan pula, KFC sentiasa mencari peluang untuk menghasilkan barangan mainan yang menarik dan hebat bagi memenuhi keperluan semasa,” ujar Alan sewaktu pelancaran model patung permainan itu di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Sebanyak empat model patung permainan Upin & Ipin ditawarkan secara bergilir-gilir pada setiap minggu. Ia boleh didapati pada harga serendah RM9.70 bagi pelanggan yang bukan ahli Kelab Chicky, manakala RM9.20 untuk ahli dengan setiap pembelian hidangan KFC Upin & Ipin.
Bagaimanapun, dengan sebarang pembelian mana-mana produk ayam, pelanggan juga berpeluang untuk membeli koleksi model patung permainan tersebut pada harga RM5.50 bagi ahli Kelab Chicky dan RM6.50 kepada pelanggan bukan ahli.
Sementara itu, Pengarah Eksekutif Les Copaque, Mohamad Usamah Zaid memberitahu, pihaknya sentiasa mengalu-alukan mana-mana syarikat yang mahu mengadakan kolaborasi dengan mereka menerusi jenama Upin & Ipin.
“Kami berharap kerjasama dengan KFC ini dapat diteruskan pada masa akan datang dan tidak terhad sepanjang tempoh promosi sahaja,” kata Usamah ketika ditemui selepas selesai majlis pelancaran tersebut.
Ditanya tentang isu barang tiruan Upin & Ipin yang banyak berada dalam pasaran, Usamah mengakui masalah itu sukar untuk dibendung kerana berada di luar kawalan mereka.
“Apapun, pihak kami sudah bekerjasama dengan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dalam aspek membanteras masalah cetak rompak.
“Malah, kami turut mengambil inisiatif mencipta rekaan Upin & Ipin bersifat eksklusif, di samping menjaga kualiti dalam setiap produk cenderahati yang dihasilkan,” jelas Usamah.
No comments:
Post a Comment
Tinggalkan Komen Anda Sini: