Thursday, March 26, 2009

SOSEH SOSEH: Muak lihat artis berpeluk


LAGI-lagi kes teman tapi mesra. Tidak cukup dengan kisah yang dipaparkan sebelum ini membabitkan kes teman tapi mesra. Timbul lagi kisah yang sama membabitkan personaliti popular tanah air.

Kisah ini membabitkan penyanyi janda yang mempunyai hubungan intim bagaikan pasangan kekasih dengan seorang pendatang baru dalam dunia seni tanah air.

Jarak usia pasangan ini juga agak ketara. Memang kedua-duanya sama cantik dan sama pandan, namun masih menafikan mempunyai hubungan istimewa.

Sebelum ini SS ada mendengar mengenai keintiman mereka. Namun, penyanyi berkenaan menafikan hubungan itu dan menganggap pemuda berkenaan tidak ubah seperti adiknya sendiri.

Biarpun berkali-kali menafikan keintiman itu, pasangan ini sering kelihatan berdua. Malah ke mana-mana majlis mereka pergi berdua seperti belangkas. Tanpa segan silu mereka berkelakuan mesra seperti pasangan kekasih di khalayak ramai.

Baru-baru ini teman SS terserempak dengan pasangan itu di sebuah pusat beli-belah terkemuka di ibu negara. Bukan main mesra lagi apabila teman SS memerhati tingkah laku pasangan berkenaan.

Kalau kata pangkat adik sekalipun takkan sampai berpelukan mesra. Sebagai orang Islam artis berkenaan seharusnya menjaga tata susila ketika bergaul dengan saudara yang bukan mahram apatah lagi di khalayak ramai. Tingkah laku artis seperti pasangan kekasih membuatkan peminat yang naik muak dengan kenyataan membabitkan hubungannya dengan pasangan itu.

Kalau sudah suka sama suka ada baiknya pihak lelaki menghantar rombongan meminang ke rumah pihak wanita supaya dapat mengelak perkara negatif. Malah mendatangkan kebaikan kepada kedua-dua belah pihak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: