Monday, April 30, 2012

Nanti saat lamar Marian

POPULAR...Dingdong hadir ke Kuala Lumpur untuk mempromosikan telenovela Endless Love.
POPULAR...Dingdong hadir ke Kuala Lumpur untuk mempromosikan telenovela Endless Love.

IMPAK lakonan ditunjukkan aktor Filipina, Dingdong Dantes nyata memberikan pencapaian membanggakan buat dirinya apabila mempunyai ramai peminat di rantau ini.

Menariknya, populariti yang dicipta menerusi telenovela MariMar (2007), Stairway to Heaven dan Endless Love (2009) begitu melonjak namanya dikenali termasuk di Malaysia.

  • Foto

    SEKSI...pelakon jelita Marian Rivera yang menjalinkan hubungan rapat dengan Dingdong.

  • Foto

    PAKEJ BAIK...lakonan Dingdong diminati ramai peminat di rantau Asean termasuk Malaysia.

  • Foto

  • Foto

  • Foto

Jika dirujuk kembali fenomena artis Filipina diminati penonton negara ini bukan perkara asing yang pernah berlaku dalam industri hiburan tempatan.

Seperti mana kehadiran Jericho Rosales yang membuatkan peminat wanita jatuh cinta menerusi Pangako Sa’Yo dan Sana’y Wala Nang Wakas , begitu juga giliran Dingdong yang semakin digilai di kalangan jutaan peminat di sini.


Bayangkan ketika aktor tegap tinggi ini hadir pada sesi ramah mesra diadakan di Sri Pentas, Bandar Utama, baru-baru ini, ia bagaikan mengundang histeria dan ‘angau’ di kalangan kakitangan wanita Media Prima Berhad yang mengambil kesempatan bersalam dan bergambar.


Malah ada antara mereka tanpa segan silu melemparkan perkataan ‘saya cinta awak!’ ketika acara ini berlangsung.

Apapun, kehadiran Dingdong sebenarnya membantu mempromosi drama berkonsep telenovela, Endless Love yang kini masih hangat ke udara di TV3.

Dalam pertemuan lebih dekat peminat di sini, aktor ini turut turun padang menjayakan acara Jomheboh di Ipoh, Perak yang selesai dilangsungkan sejak Sabtu lalu.

Aktor berusia 32 tahun berasal dari Quezon City ini menyatakan pengalaman kali kedua berkunjung ke Malaysia selepas dua tahun lalu cukup berbeza. Paling membuatkan dia tersenyum lebar apabila bertemu peminat angau yang dianggap suatu kejutan.

Dia akui populariti membintangi drama genre romantik di kaca TV memberi kelebihan pada dirinya sehingga dikenali ramai.

“Karier seni saya bermula 10 tahun dulu. Saya percaya drama rantaian romantik boleh mengikat penonton dengan pelbagai cerita dan plot.

“Seperti Endless Love, pengalaman yang saya timba juga berbeza. Penggambaran mengambil masa panjang sehingga lima bulan dengan tiga bulan saja di Filipina.

“Saya percaya soal populariti drama sebegini sangat bergantung kepada sokongan penonton. Kalau penonton suka, kami juga gembira,” katanya.

Di sebalik aksi romantik ditunjukkan dalam drama ini, Dingdong juga menjadi tumpuan peminat yang ingin tahu kesudahan hubungan cintanya bersama aktres Marian Rivera yang sama membintangi drama itu.

“Saya menantikan masa yang sesuai dan isyarat untuk melamarnya. Pertama kali saya berjumpa dengan Marian adalah ketika kami hadir pada uji bakat MariMar.
Bagi saya, Marian seorang yang sempurna dan sesuai berlakon dalam telenovela ini. Apabila penggambaran bermula hubungan kami menjadi lebih rapat.

“Dia seorang gadis yang kelakar dan kami mempunyai kegemaran sama menonton wayang serta melancong. Tiga minggu lalu, kami baru pulang bercuti di Kemboja.
Di sana, kami terkejut melihat peminat begitu ramai mengenali kami dan ia membuatkan kami rasa gembira,” katanya.

Meneruskan karier lakon, Dingdong menyimpan impian bergelar pengarah dalam tempoh tiga hingga empat tahun akan datang.

Katanya, sesiapa saja boleh menjadi pengarah ketika ini tetapi jika mempunyai banyak pengalaman ditimba sebagai pelakon, seseorang itu mampu menjadi pengarah terbaik.

“Saya kini masih mengikuti pengajian Ijazah Pengurusan Perniagaan di West Negros University dan akan tamat pengajian tahun depan.

“Apa yang dapat saya katakan, ketika berkunjung ke Malaysia, saya berasakan seperti berada di negara sendiri.

“Dari segi kerjaya, saya bersyukur atas pencapaian setakat ini. Kalau diberi peluang, saya teringin membawa watak aksi lasak pada masa akan datang,” katanya meminati adiwira terkenal, Batman.

Bekerja secara profesional, Dingdong lebih selesa untuk memberi fokus satu-satu kerja dalam satu masa. Katanya, komitmen terbabit dengan telenovela sendiri memakan masa penggambaran yang panjang. Jadi dia seharusnya memberikan sepenuh fokus agar lakonan tidak bercampur aduk dengan tawaran lain.

Dalam pada itu, Dingdong juga aktif dalam aktiviti kebajikan bersama Yayasan Yes! Pinoy. Dia terbabit sejak 2009 lagi bagi membantu organisasi itu memberi pertolongan kepada kanak-kanak miskin bersekolah.

“Saya tidak terkilan kerana tidak menggapai cita-cita menjadi juruterbang.
Sebaliknya saya gembira saya masih boleh ‘jadi’ juruterbang dan doktor dalam lakonan,” katanya tertawa.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: