Friday, December 3, 2010

Kasut Sebelah Berbeza Gimik Identiti Iesya

Iesya memakai pakaian berwarna putih berkonsepkan puteri impian semasa pelancaran albumnya, Impian di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur, Khamis.

KUALA LUMPUR: Pengacara Iesya menganggap pelancaran album sulungnya berjudul Impian sebagai hadiah ulang tahun paling bermakna dalam hidupnya.

Iesya yang menyambut hari lahir pada 28 November lalu melancarkan album tersebut selang sehari selepas itu di Hard Rock Cafe, di sini.

Bukan sahaja Iesya telah berjaya menunaikan impiannya untuk bergelar seorang penyanyi, malah dia juga berasa bertuah apabila berpeluang mengembangkan bakatnya dalam bidang pengacaraan.

Pada 28 September lalu, dia menerima tawaran sebagai hos program Kisah Pilih Kasih musim kedua yang disiarkan bermula 29 November lalu di RTM2.

Seiring dengan kelahiran album sulungnya, Iesya juga turut memperkenalkan pembaharuan kepada penampilannya iaitu dengan mengenakan kasut berlainan sebelah.

Iesya bersama albumnya, Impian.

Walaupun tampak janggal, Iesya tetap dengan pendiriannya untuk mengenakan kasut seperti itu lebih-lebih lagi mendapat respons yang baik daripada peminat semasa dia membuat persembahan.

"Selain daripada vokal, saya memilih untuk memberikan tarikan kepada kasut yang berlainan sebagai suatu stail dan identiti agar ia berbeza memandangkan ramai penyanyi yang ada dalam industri sekarang. Ia juga sebagai suatu strategi untuk memperkenalkan Iesya.

"Saya rasa stail seperti ini lebih funky sesuai dengan beberapa konsep lagu yang saya bawakan. Setakat ini, saya telah mengumpul banyak kasut tetapi tidaklah sampai 100 pasang," katanya.

Majlis tersebut dirasmikan oleh Datuk Seri Tengku Puteri Zahariah Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

Pengacara Selamat Pagi Malaysia ini bukan sahaja membuat kejutan dengan kasutnya, malah dia turut tampil dengan pakaian yang pelik.

Iesya tampil kelainan dengan memakai kasut berlainan sebelah.

Menurutnya, pakaian tersebut merupakan rekaan gabungan pereka Malaysia dan Singapura.

Sesuai dengan nama albumnya, Impian, Iesya mengatakan pakaian berwarna putih tersebut melambangkan seperti seorang 'puteri impian'.

"Idea untuk membuat pakaian ini tiada inspirasi daripada sesiapa sebaliknya ia lebih kepada konsep puteri impian dan funky kerana menepati beberapa lagu rancak dalam album saya," ujarnya lagi yang berseri-seri kerana memakai barangan kemas dan aksesori tajaan Reefa Gold & Jewellery berjumlah RM200,000.

Sebanyak enam lagu yang dimuatkan dalam albumnya iaitu Tiada, Bersama Nanti, Luka, Anak Adam (duet bersama Jeffeatz), Semanis Janji dan lagu bonus Semanis Janji dalam bentuk minus one.

"Album ini sangat istimewa buat saya kerana ia menggabungkan kreativiti penulis lirik, komposer dan penerbit yang berpengalaman seperti Mohariz Yaakub, Rina Khan dan Mansor Mohd.

"Saya sangat teruja dapat bekerjasama dengan mereka dan menghormati mereka sebagai orang lama dalam industri muzik ini.

"Saya tidak boleh berangan-angan sahaja selepas album ini terhasil sebaliknya akan terus mencari komposer yang lebih baik dan kalau boleh nak bawa lagu-lagu saya ke persada antarabangsa bermula dengan beberapa negara Asia selepas Singapura," katanya yang dijangka akan mencuba nasib di negara Brunei dan Indonesia.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: